- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (23.07.2015, 13:33)
- Alina Oprea
CONFERINŢA MEDIAFAX - Consilier MT: Reabilitarea a 4.000 km de cale ferată, conform Master Planului, nu este suficientă
Reabilitarea căilor ferate este o problemă majoră a transportului feroviar, iar modernizarea a 4.000 km de cale ferată în perioada 2015-2030, propusă în Master Planul General pentru Transport, este mult, dar nu şi suficient, a declarat Robert Dobre, consilier superior în Ministerul Transporturilor.

Robert Dobre, consilier superior în Ministerul Transporturilor (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)
"Reabilitarea căilor ferate este o problemă foarte mare, dar nu singura a transportului feroviar. De multe ori am zis că infrastructura, calea de rulare este problema transportului feroviar. Ne dăm seama însă când avem două căi ferate reabilitate că trecem la un alt nivel, la problema materialului rulant. Şi pe Bucureşti-Constanţa, unde vorbim de o cale ferată modernizată, avem deja această problemă, pentru elementele de tracţiune şi pentru vagoane. Deja trebuie să anticipăm următorii paşi, lucru pe care Master Planul l-a făcut. Vorbim de reabilitarea a 4.000 de km de cale ferată, ceea ce este foarte mult, dacă privim în urmă, dar nu este însă suficient", a declarat joi Dobre la conferinţa Mediafax Talks About Transport&Logistics.
În cei 4.000 de km sunt incluşi şi 1.000 de km de cale ferată cu viteză sporită, orar cadenţat şi servicii feroviare.
Oficialul a menţionat totodată că Master Planul a fost bine primit la Comisia Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Călin Georgescu îşi cheamă susţinătorii pe 22 februarie în Piaţa Constituţiei să adune semnături
-
Avertismentul serviciilor de informaţii letone: „Îngheţarea” războiului din Ucraina ar permite Rusiei să ameninţe NATO
-
SNSPA închide cazul profesorului Marius Pieleanu: Nu sunt probe care să ateste vinovăţia
"Au mai fost nişte clarificări pe care le-am făcut în şedinţa tehnică din 1 iulie. Pentru prima dată, Comisia Europeană a spus că nu mai are niciun comentariu (referitor la Master Plan - n.r.). În fond nu va fi o aprobare a Master Planului, CE va spune că nu mai are nicio observaţie, deci că suntem eligibili pentru fondurile pentru aceste proiecte. Documentul se află la Bruxelles, este în forma agreată cu Comisia Europeană în baza tuturor întâlnirilor. A durat un pic pentru că toate observaţiile acestea din ultimele luni au trebuit integrate acolo unde îşi au locul, vorbim de un document de 1.400 de pagini, destul de greoi şi la propriu şi la figurat", a spus Dobre.
El a afirmat că, în total, s-au primit 80 de observaţii pentru Master Plan, iar cele mai multe au vizat viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti.
"Noi glumim în Ministerul Transporturilor, că la fotbal, la politică şi la Master Plan se pricepe toată lumea. În urma celor cinci dezbateri publice, Master Planul a suferit foarte multe modificări. A fost o muncă anevoioasă", a adãugat Dobre.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




ULTIMA ORǍ
vezi mai multe