Constructorul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi desemnat până la sfârşitul lunii octombrie. Când se va circula pe autostradă

CNADNR aşteaptă în următoarele două săptămâni ofertele finale de la cei trei investitori interesaţi de construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov şi estimează că va desemna câştigătorul la finalul lunii octombrie.

14454 afișări
Imaginea articolului Constructorul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi desemnat până la sfârşitul lunii octombrie. Când se va circula pe autostradă

Constructorul autostrăzii Comarnic-Braşov va fi desemnat până la sfârşitul lunii octombrie. Când se va circula pe autostradă (Imagine: Adi Piclisan/Arhiva Mediafax Foto)

Din cei patru investitori precalificaţi, unul s-a retras, iar în etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 întâlniri cu fiecare din companiile rămase în cursă, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la Conferinţa Naţională de Construcţii "Gala Business Construct", organizată de Ziarul Financiar.

"În 2016, autostrada va fi în trafic. Nu ştiu dacă în totalitate", a spus el.

Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

Neaga nu a precizat ce companie sau consorţiu s-a retras din procesul de selecţie.

CNADNR a comunicat, pentru MEDIAFAX, că la începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction şi-a anunţat retragerea.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.

Şeful CNADNR a precizat că până la sfârşitul acestui an va fi deschisă circulaţia pe trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăştie-Sibiu.

Neaga a afirmat că în urmă cu trei săptămâni compania a pornit un proces de inventariere a stării drumurilor naţionale, precizând că există şosele asupra cărora nu s-a intervenit de peste 30 de ani.

"Este o situaţie destul de ciudată, această inventariere ne arată starea naţiunii", a spus el.

Şeful CNADNR a mai afirmat că în această săptămână ar putea fi semnat contractul pentru unul din loturile Arad-Nădlac, la Lugoj-Deva se aşteaptă soluţionarea unor contestaţii, iar unul din proiectele mari care ar putea începe până la finele anului va fi centura Bacău.

Una din priorităţile pe termen scurt ale şefului CNADNR este semnarea contractelor de concesiune Comarnic-Braşov, de operare şi întreţinere pentru A1 şi A2, plus construcţia la profil de autostradă a centurii sud Bucureşti şi autostrada Craiova-Piteşti.

Neaga îşi propune, totodată, şi îmbunătăţirea absorbţiei fondurilor europene, dar şi a imaginii CNADNR.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici