Mai exact, organizațiile reclamă Shein pentru folosirea unor metode care presează consumatorii și le manipulează dorințele. În plus, acestea denunță impactul negativ asupra mediului generat de promovarea excesivă a modei rapide și comercializarea unor produse care nu respectă standardele europene, scrie EFE.
Printre solicitările adresate de grupările de consumatori se numără renunțarea la opțiunile care îi fac pe utilizatori să se simtă vinovați dacă nu finalizează imediat o comandă pe platforma Shein, precum și oprirea funcției de scroll infinit, care îngreunează revizuirea comenzilor și verificarea condițiilor de achiziție.
De asemenea, cer ca Shein să înceteze afișarea constantă a mesajelor inutile în timpul procesului de cumpărare și să dovedească faptul că avertismentele privind „stocuri limitate” sunt reale.
În luna februarie, Comisia Europeană a deschis deja o anchetă preliminară pentru a determina dacă Shein încalcă legislația comunitară privind practicile comerciale loiale.
Într-un comunicat oficial, Shein regretă faptul că BEUC a refuzat toate solicitările companiei pentru o întâlnire, care ar fi permis o discuție deschisă și transparentă.
Retailerul online susține că deja colaborează „în mod constructiv cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor și cu Comisia Europeană” pentru a demonstra angajamentul său față de respectarea legislației UE.