Cum au răspuns companiile protestelor George Floyd

Companiile au răspuns valului de proteste privind dicriminarea prin promisiuni de creştere a diversităţii, donaţii către grupurile de drepturi civile şi, în unele cazuri, schimbări în politicile sau practicile corporatiste, anunţă Reuters.

Imaginea articolului Cum au răspuns companiile protestelor George Floyd

Starbucks Corp a anunţat că va permite angajaţilor să poarte tricouri şi insigne Black Lives Matter, eliminând restricţiile asupra modului în care aceştia şi-ar putea arăta sprijinul pentru mişcarea socială împotriva rasismului.

Apple a declarat că va creşte cheltuielile cu companiile deţinute de persoane de culoare, ca parte a unei iniţiative de 100 de milioane de dolari legată de echitate socială, în timp ce serviciul video Google a declarat că va cheltui 100 de milioane de dolari pentru a finanţa creatorii de conţinut de culoare.

Walmart a anunţat că nu va mai păstra produsele multiculturale de înfrumuseţare şi pentru păr în vitrine încuiate în magazinele sale. Criticii au spus că făcând acest lucru compania a sugerat că acestor produse au mai multe şanse să facă fie furate.

La 10 iunie, NASCAR a interzis steagul confederat la cursele sale auto şi la evenimentele sale, spunând că simbolul segregaţionistilor albi este „contrar angajamentului nostru de a oferi un mediu primitor şi incluziv pentru toţi fanii".

Amazon a impus un moratoriu de un an pentru utilizarea de către poliţie a produsului său de recunoaştere facială, Rekognition, despre care criticii spun că ar putea să identifice greşit persoanele cu pielea mai închisă şi că va fi folosit cu precădere în comunităţile minoritare.

Grupul Mastercard a anunţat, într-un mesaj adresat angajaţilor săi, că 19 iunie va fi o vacanţă pentru angajaţii săi, iar ziua va fi desemnată drept Mastercard Day of Solidarity. Pe 19 iunie 1865 preşedintele Abraham Lincoln a citit declaraţia de emancipare care a pus capăt sclaviei în SUA.

L'Oreal SA a recrutat-o ​​pe Munroe Bergdorf, un model britanic transgender de culoare, pe care l-a concediat în 2017, după ce a i-a caracterizat pe toţi albii drept rasisti. Compania franceză de produse cosmetice i-a oferit lui Bergdorf un loc în consiliul de consultanţă pentru diversitate şi incluziune.

HBO a declarat, pe 9 iunie, că va scoate din serviciul său de streaming HBO Max filmul "Pe aripile vântului".

Reţeaua Paramount, deţinută de ViacomCBS Inc a anunţat pe 9 iunie că va întrerupe reality show-ul „Cops” după 33 de ani. Criticii spun că emisiunea a glorificat violenţa poliţiei.

International Business Machines a declarat, pe 8 iunie, că nu va mai vinde sau produce instrumente de recunoaştere facială despre care criticii susţin că sunt părtinitoare.

Bank of America a declarat că va cheltui 1 miliard de dolari pe parcursul a patru ani pentru a elimina inegalităţile rasiale şi economice.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici