Dacia, mai atractivă decât modelele Mercedes în Germania

Programul Germaniei de subvenţionare a achiziţiei de automobile noi, prin acordarea unei prime de 2.500 de euro la casarea unui autovehicul vechi, a condus la o explozie a importurilor de maşini Dacia, considerate mai atractive decât modelele Mercedes, potrivit Financial Times (FT) Deutschland.

57 afișări
Imaginea articolului Dacia, mai atractivă decât modelele Mercedes în Germania

Dacia, mai atractivă decât modelele Mercedes în Germania (Imagine: Mediafax Foto)

Principalul beneficiar al disputei dintre Franţa şi Germania pe tema ajutoarelor de stat acordate industriei auto este, potrivit cotidianului german, grupul francez Renault, care deţine uzina de la Piteşti. După introducerea primei de casare în Germania vânzările Dacia au crescut spectaculos.

Explicaţia Renault este simplă: o reducere de 2.500 de euro la un preţ de 7.500 de euro face Dacia mai atractivă decât Mercedes, notează FT.

"Programul de casare din Germania a condus la o situaţie extremă. Comenzile au crescut", a declarat vicepreşedintele Renault, Patrick Pelata.

Astfel, pentru modelul Sandero, considerat "cel mai prezentabil" model al Dacia, vânzările sunt de circa 1.000 de unităţi pe săptămână, creşterea fiind spectaculoasă, de la aproximativ 80 de modele pe săptămână înainte de prima de casare, a precizat oficialul Renault.

Programul de sprijinire a vânzărilor a determinat o creştere cu 220.000 a numărului de maşini comercializate, potrivit asociaţiei constructorilor şi distribuitorilor auto din Germania ZDK.

Grupul francez se confruntă cu probleme în acoperirea cererii, după ce, în urma scăderii vânzărilor pe pieţele cheie ale Dacia din Estul Europei, a oprit temporar producţia la uzina de la Piteşti.

"Când am luat decizia (de oprire a producţii - n.r.) nu ne imaginam situaţia din Germania (...) altfel nu am fi făcut-o", a adăugat vicepreşedintele Renault.

Programul primei de casare nu crează locuri de muncă doar în România, comentează ironic Financial Times Deutschland. Un dealer auto din apropiere de Bruhl a angajat o studentă pentru a servi cafea clienţilor care vizitează showroom-ul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici