Dacia prezintă la Paris versiunile Stepway ale modelelor Lodgy şi Dokker şi două ediţii limitate

Dacia va prezenta la Salonul Auto de la Paris versiunile Lodgy Stepway şi Dokker Stepway, precum şi ediţiile limitate Sandero Black Touch şi Duster Air, în contextul în care producătorii se bazează pe îmbunătăţirea versiunilor mai vechi, pentru menţinerea unui cost scăzut al producţie.

323 afișări
Imaginea articolului Dacia prezintă la Paris versiunile Stepway ale modelelor Lodgy şi Dokker şi două ediţii limitate

Dacia prezintă la Paris versiunile Stepway ale modelelor Lodgy şi Dokker şi două ediţii limitate (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Lodgy este al treilea model vândut sub marca Dacia în varianta Stepway, după Sandero Stepway şi Dokker Stepway, ambele lansate în 2012. În ceea ce priveşte Dokker Stepway, Dacia va prezenta la Paris o nouă generaţie a versiunii.

Preţul de pornire pentru Lodgy Stepway, disponibil în două variante, cu motor TCe 115 sau 1.6 MPI, este de 14.200 de euro. De asemenea, modelul Dokker, care prezintă o variantă pe benzină şi două pe motorină, are un preţ de pornire de 14.250 de euro.

Preţurile prezentate sunt valabile pentru piaţa franceză. Până în prezent Dacia nu a comunicat cât vor costa în România noile maşini.

În plus, Dacia lansează două modele ediţie limitată - Sandero Black Touch (cu un design sobru, gri metalizat la exterior şi elemente de culoare neagră în interior şi jante de aluminiu) şi Duster Air (cu un design inspirat din caracteristicile avioanelor, limitator de viteză şi senzori de parcare).

De asemenea, Ford prezintă la Paris o versiune nouă a minivanului S-Max, care va disponibilă pe piaţă începând cu anul viitor. Modelul include o variantă mai eficientă a motorului EcoBoost şi un sistem de parcare îmbunătăţit.

Mai multe modele noi ale unor mărci ca Opel, Citroen, Skoda şi Kia, care vor fi prezentate la Salonul Auto de la Paris se bazează pe platforme ale unor modele deja existente sau combină componente ale maşinilor care se află deja pe piaţă, relatează Reuters.

Grupul Renault lansează la Paris noua versiune a minivanului Espace, readus pe piaţă ca un crossover, a cincea versiune a modelului fiind mai mică decât cele anterioare.

Un alt grup care va prezenta modele noi la Paris este Citroen. Francezii prezintă Cactus Airflow 2L, un model compact de familie, cu un sistem de tracţiune hibrid şi care se bazează pe platforma modelului Peugeot 208, potrivit lui Rémi Cornubert, partener la Automotive Practice la Oliver Wyman în Paris.

Skoda, deţinută de Volkswagen, va lansa o nouă versiune a modelului compact Fabia, care împrumută majoritatea componentelor de la alte modele ale grupului. Ca majoritatea versiunilor noi ale modelelor din acest sector care vor fi prezentate la Salonul de Paris, preţul pentru noua Fabia va fi aproximativ 11.600 de euro, ca şi al precedentei versiuni.

Şi producătorul sud-corean Hyundai va aduce o variantă îmbunătăţită a automobilului supermini i20, cu opţiuni extinse de siguranţă şi de divertisment.

Producătorii aleg să lanseze pe piaţă noi modele care utilizează platforme ale unor modele mai vechi, în încercarea de a reduce costurile de producţie. În contrapondere, constructorii auto adaugă acum opţiuni disponibile anterior doar pentru modelele scumpe.

Analiştii apreciază că această strategie a companiilor este firească, în condiţiile în care clienţii europeni tind să evite cumpărarea de maşini scumpe, pe fondul încetinirii revenirii economice din regiune.

Deşi vânzările de automobile au crescut în Europa în acest an după declinul constant înregistrat în ultimii şase ani, volumul înmatriculărilor de maşini noi din 2014 este cu 20% mai redus decât vârful atins în 2007.

Volkswagen este liderul pieţei europene de maşini, numărul de automobile sub această marcă reprezentând 12% din totalul maşinilor comercializate în regiune, în primele şapte luni din acest an.

Supremaţia producătorului german este, însă, ameninţată de Renault şi de Peugeot Citroen. De altfel, grupul Renault a înregistrat un ritm de creştere de trei ori mai alert decât al pieţei, mai ales datoriă mărcii Dacia, care prezintă costuri de producţie mai scăzute şi, implicit, preţuri accesibile pentru clienţii europeni.

Salonul Auto de la Paris va avea loc în perioada 4-19 octombrie, însă modelele sunt prezentate în zilele premergătoare, în cadrul unor evenimente rezervate presei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici