- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.11.2012, 15:19)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
De ce sunt întârziate lucrările de construcţie de drumuri naţionale şi autostrăzi. Raport al Guvernului privind firmele de construcţii angajate de CNADNR
Lucrările de construcţie de drumuri naţionale şi autostrăzile sunt întârziate deoarece firmele de construcţii nu dispun de personal şi utilaje suficiente, pe măsura contractelor, şi lucrează în acelaşi timp pe mai multe şantiere, rezultă dintr-un raport al Corpului de Control al primului-ministru.
Urmărește
1981 afișări
De ce sunt întârziate lucrările de construcţie de drumuri naţionale şi autostrăzi. Raport al Guvernului privind firmele de construcţii angajate de CNADNR (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
Verificările au fost derulate la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ( CNADNR), pentru identificarea cauzelor care au determinat întârzieri în execuţia lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare, perioada verificată fiind 1 ianuarie 2007-31 august 2012.
În urma analizei a 31 de contracte de lucrări privind reabilitarea/modernizarea şi construirea de drumuri naţionale şi autostrăzi în cadrul cărora au fost înregistrate întârzieri în execuţia lucrărilor, au fost identificate mai multe cauze, precum insuficienta mobilizare pe şantier a firmelor de construcţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iohannis lovește fulgerător prin desecretizarea documentelor din ședința CSAT. Instituțiile statului au știut de campania de promovare a lui Călin Georgescu încă din 2021
-
Criză politică în Franţa: Guvernul lui Barnier a fost demis printr-o moţiune de cenzură
-
Reacţia lui Călin Georgescu, după desecretizarea documentelor: Se încearcă o acţiune a statului împotriva unui candidat prin orice mijloace să fie oprit
-
Ucraina rămâne fără ajutoare SUA. Mike Johnson blochează proiectul de lege pentru cheltuieli
Astfel, deşi pe hârtie prezentau personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situaţia era cu totul alta, generând întârzieri la reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova (lotul 1 în valoare de 140,6 milioane lei fără TVA încheiat cu firma Shapir Structures, cu lucrări care trebuie finalizate în mai 2013 şi executate în proporţie de 17% în iunie acest an), reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova (lotul 2 de 136,5 milioane lei fără TVA, contract încheiat cu asocierea Romstrade, Ezentis Infrastructuras şi Euroconstruct Trading 98, termen de finalizare în mai 2013 şi executate la 13% în iunie acest an), constructia variantei de ocolire a municipiului Caracal (contract de 44,4 milioane lei fără TVA încheiat cu Romstrade, termen de finalizare în mai 2013 şi executat la 5% în februarie acest an), reabilitarea DN 76 (contract de 170,8 milioane lei fără TVA cu Construct Mod, termen finalizare octombrie 2013 şi executat la 8% în mai acest an).
Toate aceste contracte, încheiate în perioada 2009-2011, sunt finanţate şi de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi.
O alta cauză majoră a întârzierilor indicată de inspectori este utilizarea de către constructori a aceloraşi utilaje, dar şi a acelaşi personal în cadrul mai multor contracte de lucrări, executate în aceeaşi perioadă de timp. În urma analizei efectuate au fost identificate situaţii în care, în scopul obţinerii contractelor, constructorii au indicat în cadrul unor oferte depuse în proceduri de atribuire diferite faptul că aceleaşi utilaje şi acelaşi personal-cheie vor fi utilizate pentru execuţia unor lucrări de infrastructură rutieră în şantiere diferite, în aceeaşi perioadă de timp. Astfel, Romstrade a prezentat aceeaşi instalaţie de preparat mixturi asfaltice în două oferte care au stat la baza obţinerii contractelor derulate în aceeaşi perioadă, pentru constructţa variantei ocolitoare a municipiului Caracal şi pentru modernizarea DN 5 Bucureşti- Adunaţii Copăceni. Situaţii asemănătoare au fost constatate şi la firmele Tehnostrade şi Shapir Structures.
Conform situaţiei din august acest an prezentată de CNADNR, unii constructori executau în paralel mai multe lucrări de infrastructură rutieră, respectiv Romstrade avea în derulare 23 de contracte, Spedition UMB - 19 contracte, Straco Grup – 20 de contracte, Tehnostrade -13 contracte, Strabag AG – 6 contracte, SC Strabag SRL – 10 contracte, DELTA ACM 93 - 10 contracte, JV FCC Construccion – 9 contracte şi Astaldi Sp.A – 7 contracte.
Raportul a fost transmis Ministerului Transporturilor şi CNADNR pentru a dispune măsurile necesare faţă de cele constatate.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a informat autorităţile române că a decis să presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinanţate prin fondurile structurale ale UE, respectiv "Transport", "Regional" şi "Creşterea competitivităţii economice", România având la dispoziţie două luni pentru remedierea deficienţelor.
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că nivelul corecţiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depăşeşte 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Citește pe alephnews.ro: Ce planuri are Rusia cu România? Putin râde de țara noastră după decizia CCR de renumărare a voturilor, iar Alexandr Dughin a afirmat că „România va fi parte a Rusiei”
Citește pe www.zf.ro: De ce? Restaurantele „istorice“ KFC şi McDonald’s din zona Cişmigiu din Capitală au fost închise
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este cel mai deştept om din lume. El nu ridică niciodată tonul, nu îşi pierde calmul şi nu este niciodată stresat
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cine este Eugen Sechila, bărbatul din 'spatele' lui Călin Georgescu. Nimeni nu se aștepta la asta!
CANCAN.RO
Amendă de 7.500 lei pentru românii care fac acest lucru. Mulți români comit această greșeală în decembrie
GANDUL.RO
LEGĂTURILE dintre lumea INTERLOPĂ și Călin Georgescu, s-au făcut AMENINȚĂRI! SCHIMBUL de MESAJE de pe Tik Tok
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe