Directorul BRD neagă orice legătură între relaţia băncii cu Elena Udrea şi cea cu MT

Directorul general al BRD, Patrick Gelin, a declarat, joi, că nu există nicio legătură între relaţia contractuală pe care banca o are cu persoana fizică Elena Udrea şi contractul juridic încheiat cu instituţia Ministerului Turismului.

701 afişări
Imaginea articolului Directorul BRD neagă orice legătură între relaţia băncii cu Elena Udrea şi cea cu MT

Directorul general al BRD, Patrick Gelin (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Precizarea a fost făcută la solicitarea deputatului PSD Dumitru Chiriţă, care a dorit să ştie dacă există vreo legătură între reeşalonarea împrumutului ministrului Elena Udrea la BRD-Societe General şi contractul încheiat de bancă cu Ministerul Turismului, pentru promovarea imaginii României.

"Răspunsul meu este simplu, nu vă pot spune nimic despre o relaţie comercială cu un client al băncii", a spus Patrick Gelin, potrivit traducerii realizate de directorul juridic al BRD, Mihai Selegean.

Directorul general al BRD a spus că, având în vedere cota de piaţă a băncii, nu este neobişnuit ca o parte din clienţi să fie persoane publice, iar o cerere de reeşalonare nu este ceva neobişnuit, în condiţiile în care BRD face mii de asemenea reeşalonări pe an.

La insistenţele deputatului PSD, care a dorit să i se răspundă cu "da" sau "nu" dacă există o astfel de legătură, directorul general al BRD a spus că nu există nicio legătură între relaţiile comerciale bancare ale BRD cu clienţii săi, persoane fizice şi celelalte relaţii comerciale, cu clienţi persoane juridice.

El a adăugat că între BRD şi Elena Udrea există un contract bancar cu o persoană fizică, Elena Udrea, iar contractul cu Ministerul Turismului este semnat cu o persoană juridică.

Potrivit declaraţiei de avere depuse în luna iunie de către ministrul Turismului, Elena Udrea, aceasta a convenit cu BRD amânarea cu un an, pentru 2010, a scadenţei pentru rambursarea unui credit de 3.297.000 euro contractat în 2007.

"Am cerut rescadenţarea creditului. Am întreprins acest demers deoarece în contextul economic actual nu sunt sigură ca aş fi putut rambursa împrumutul în condiţiile stabilite iniţial", declara atunci Elena Udrea.

Ea a menţionat că a angajat creditul pentru cumpărarea unui teren şi că intenţiona să ramburseze împrumutul tot din investiţii imobiliare.

Preşedintele BRD: Contribuţia noastră în proiectul MT, dezinteresată, nu ne aduce beneficii

Patrick Gelin a declarat că banca pe care o reprezintă nu a avut niciun beneficiu din contractul cu Ministerul Turismului, contribuţia acesteia fiind dezinteresată.

Preşedintele BRD a ţinut să precizeze, în deschiderea audierii din comisia de anchetă, că este bucuros că a putut răspunde la această invitaţie, la prima convocare aflându-se în concediu, dar a ţinut să precizeze că este pe cât de bucuros pe atât de surprins de această invitaţie, iar motivele pentru care se găseşte în faţa membrilor comisiei sunt greu de înţeles.

El a precizat că în acestă cauză nu este vorba de fonduri publice, nici în mod direct nici în mod indirect şi că, încă de la privatizarea sa, BRD- Societe Generale a susţinut în mod constant iniţiativele autorităţilor publice române, pentru a promova imaginea României care are un anumit deficit de imagine în străinătate.

Preşedintele director general a menţionat că proiectul cu Ministerul Turismului a presupus finanţarea de către bancă a unor spoturi publicitare, fiind lansat într-o transparenţă totală, la 28 aprilie 2009, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, proiectul era importat pentru România, din ceea ce a înţeles în urma conferinţei de presă de prezentare a acestuia, pentru că o campanie publicitară în străinătate, prin intermediul televiziunilor, nu se mai făcuse până la acel moment.

"Contribuţia BRD în acest proiect a fost în întregime dezinteresată şi este parte a modului în care BRD îşi înţelege responsabilitatea socială. BRD nu a beneficiat în niciun fel, direct sau indirect, din participarea sa în acest proiect şi este destul de clar că, pentru BRD, a-şi face publicitate în străinătate, prin intermediul unor televiziuni străine, nu îi oferă niciun fel de beneficiu", a spus preşedintele director general al BRD.

El a ţinut să menţioneze că BRD nu şi-a făcut niciodată promovare în presa din străinătate, fie televiziuni sau presă scrisă.

Gelin şi-a exprimat surprinderea şi decepţia pentru faptul că se găseşte astăzi în faţa membrilor comisiei de anchetă, dat fiind că acest proiect nu aduce niciun beneficiu BRD.

BRD nu s-a retras din protocolul încheiat cu Ministerul Turismului

Deputatul PSD Robert Negoiţă i-a întrebat pe reprezentanţii BRD de ce banca s-a retras din contractul iniţial cu Ministerul Turismului.

Directorul juridic al băncii, Mihai Selegean, a precizat că BRD nu s-a retras niciun moment din acest protocol încheiat pe 28 aprilie.

El a explicat că protocolul iniţial, prin natura lui, cerea un act adiţional, iar acesta a şi fost încheiat la data de 29 iulie, iar acesta nu constată ieşirea din contract a BRD, ci explică drepturile şi obligaţiile părţilor, prin precizarea sumei cu care BRD a sponsorizat acest proiect.

Mihai Selegean a menţionat că, la momentul protocolului iniţial, nu era cunoscută această sumă, pentru că spoturile publicitare nu erau încă finalizate.

Întrebat de ce contractul prevedea promovarea numelui, mărcii şi siglei BRD, ca şi colaborator-partener principal, deşi, aşa cum au precizat în deschiderea audierii, nu erau interesaţi de acest aspect al promovării, Mihai Selegean a declarat că, potrivit Legii sponsorizării, sponsorul are dreptul de a face cunoscut că este sponsor în acea activitate, prin marcarea numelui, siglei şi imaginii.

La rândul său, directorul de comunicare din BRD, Bianca Dordea, a declarat că, iniţial, se discutase ca sigla BRD să fie prezentă pe materialul de promovare, sub titulatura "BRD, proud suporter of Romania".

"Este un aspect, cred eu, indiscutabil, nu are nicio conotaţie comercială", a spus aceasta.

Sigla BRD, îndepărtată în urma controverselor

Bianca Dordea a precizat că s-a decis ulterior îndepăratea siglei BRD, pentru că o asemenea iniţiativă, pe care au considerat-o de bun augur pentru România, a fost atât de controversată, banca a decis să iasă din această situaţie şi să demonstreze că nu au avut niciun interes comercial.

Preşedintele director general al BRD a ţinut să precizeze, la rândul său, că retragerea siglei din spoturile de promovare ale României s-a făcut în urma "susceptibilităţii publice apărute", astfel că s-a decis ca BRD să înlăture orice menţiune cu privire la sigla sau imaginea sa, din această campanie.

El a adăugat că orice spot de promovare, pe Eurosport şi CNN, începând cu 1 august, s-a făcut fără sigla BRD.

Ministerul Turismului şi BRD-Groupe Societe Generale au semnat, la sfârşitul lunii aprilie, un contract prin care turismul românesc va fi promovat pentru o perioadă de un an prin intermediul foştilor mari sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici