Divizia de credite a GM obţine statutul de bancă

Divizia de credite a grupului General Motors (GM), GMAC, a obţinut avizul Rezervei Federale (Fed) pentru trecerea la statutul de instituţie bancară de tip holding, fiind astfel eligibilă pentru accesarea programele guvernamentale de salvare a sistemului financiar.

8 afișări
Imaginea articolului Divizia de credite a GM obţine statutul de bancă

Directorul general al GM, Rick Wagoner (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

GMAC, care oferă finanţare în condiţii avantajoase clienţilor concernului auto General Motors, va obţine astfel ajutoarele necesare pentru a evita falimentul.

Decizia Fed va permite, totodată, societăţii de credit să continue operaţiunile de finanţare a clienţilor care doresc să achiziţioneze autoturisme produse de grup.

Directorul general al GM, Rick Wagoner, a declarat, săptămâna trecută, că dificultăţile cu care se confruntî GMAC "zdrobesc" capacitatea concernului de a vinde maşini.

"Ţinând cont de circumstanţele neobişnuite şi exigente care afectează pieţele financiare, Consiliul a stabilit că există condiţii de urgenţă care să justifice decizii prompte cu privire la această propunere", se arată într-un comunicat al Fed.

Cu toate aceseta, statutul de bancă obţinut de GMAC va crea noi probleme pentru principalii acţionari ai societăţii, General Motors şi Cerberus Capital Management - jucător important în industria auto americană, acţionar majoritar al GMAC şi al concernului Chrysler. Ambele grupuri vor fi nevoite să-şi reducă participaţiile deţinute la instituţia de credit, pentru a se supune reglementărilor sistemului bancar american.

GMAC a înregistrat pierderi nete de aproape opt miliarde de dolari în ultimele cinci trimestre şi avea, la finele lunii iunie, datorii de 60 de miliarde de dolari.

Vânzările GM au scăzut cu 41% în noiembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, parţial şi din cauza incapacităţii GMAC de a finanţa clienţi.

Cei trei mari constructori auto americani, General Motors, Chrysler şi Ford, vor beneficia de ajutoare de stat de 17,4 miliarde de dolari din partea administraţiei de la Washington. GM şi Chrysler au anunţat, la începutul acestei luni, că ar putea intra în faliment în prima parte a anului viitor dacă nu obţin finanţare de urgenţă.

Ford a cerut, de asemenea, intervenţia autorităţilor pentru susţinerea grupului, însă a exclus posibilitatea falimentului.

Falimentul oricăruia dintre cei trei constructori auto ar avea consecinţe macroeconomice devastatoare în SUA, declanşând un val fără precedent de concedieri. Cele trei grupuri susţin că sunt responsabile, direct şi indirect, de 10% din locurile de muncă de pe teritoriul Statelor Unite.

Ford este prezent şi în România, unde a preluat, în acest an, compania Automobile Craiova. Compania a cerut sprijin din partea statului român, sub forma unor garanţii de stat pentru finanţări de la Banca Europeană pentru Investiţii de 400 de milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici