Doi din trei consumatori de energie nu vor să investească mai mult timp şi bani în sustenabilitate

65% dintre consumatorii de energie ştiu cum să înceapă să facă alegeri sustenabile în domeniul energiei, dar 70% au declarat că nu doresc să investească mai mult timp sau mai mulţi bani în acest sens, potrivit unui studiu EY.

194 afișări
Imaginea articolului Doi din trei consumatori de energie nu vor să investească mai mult timp şi bani în sustenabilitate

Doi din trei consumatori de energie nu vor să investească mai mult timp şi bani în sustenabilitate

Deşi consumatorii de energie sunt mai interesaţi ca niciodată de sustenabilitate şi de potenţialul unui viitor energetic verde, 70% au declarat că nu doresc să investească mai mult timp sau mai mulţi bani pentru a întreprinde demersuri în acest sens. Oboseala începe să se instaleze în rândul consumatorilor, ceea ce afectează încrederea şi provoacă stagnare, potrivit concluziilor din studiul EY Energy transition consumer insights.

„Ne aflăm într-un moment crucial al tranziţiei energetice, în care acţiunile consumatorilor sunt determinante pentru succesul nostru. În ciuda interesului tot mai mare pentru sustenabilitate, oboseala consumatorilor încetineşte progresul. Furnizorii de energie trebuie să reducă decalajul dintre interesul consumatorilor şi acţiune, oferind sprijin şi soluţii. Împreună, putem să ne exercităm rolul în România şi să accelerăm către un viitor energetic mai echitabil, mai verde şi mai bun", spune Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.

Într-un interval de trei ani, EY a chestionat 100.000 de consumatori casnici de energie din 21 de pieţe, iar cele mai recente date arată că aceştia sunt mai puţin optimişti decât în urmă cu un an în ceea ce priveşte viitorul lor energetic. Mulţi spun că sistemul energetic pur şi simplu nu performează sub cele trei aspecte fundamentale ale interacţiunii cu acesta: accesibilitatea preţurilor, accesul la energie şi atractivitate. Numai 30% dintre consumatori sunt optimişti că energia pe care o utilizează va rămâne accesibilă ca preţ şi 72% au declarat că nu pot face faţă unei majorări cu 10% a facturilor. Mai mult, cu toate că 26% dintre consumatori au o bună înţelegere a unor termeni precum energie regenerabilă şi sustenabilitate, acest procent nu a crescut în ultimii trei ani.

Rezultatele studiului mai arată că există o mare diversitate în rândul consumatorilor şi că aceştia sunt adeseori iraţionali, fiind motivaţi de o gamă largă de valori în privinţa energiei. Crearea „atractivităţii” înseamnă înţelegerea motivaţiilor complicate ale comportamentului uman.

77% dintre respondenţi doresc ca furnizorul lor de energie să ofere opţiuni de furnizare a energiei la costuri mici împreună cu produse şi servicii premium. În plus, 67% doresc soluţii energetice personalizate şi 18% dintre consumatori ar adopta produse şi servicii noi, dacă ar fi mai uşor să le achiziţioneze şi să le pună în funcţiune.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici