EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) poate plăti consorţiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.

111 afişări

Imaginea articolului EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului

EXCLUSIV: Udrea despre brandul de ţară: Ministerul poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetare, nu şi pentru creaţia brandului (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Ea spune, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că orice firmă carevrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facăacest lucru, dar în anumite condiţii.

Până în prezent, foarte multe firme s-au arătat interesate săfolosească acest brand şi în foarte scurt timp logo-ul va putea fivăzut pe etichetele multor produse, spune ministrul.

Udrea vorbeşte, în interviu, despre primul brand turistic alRomâniei, de la licitaţia în urma căreia a fost selectat consorţiulTHR-TNS la similitudinile dintre frunza din brandul turistic şiunele simboluri comercializate pe internet.

Vă prezentăminterviul acordat agenţiei MEDIAFAX de către ministrul DezvoltăriiRegionale şi Turismului, Elena Udrea:

Reporter: Cum a ajuns asocierea THR-TNS să creezebrandul de turism al României?

Elena Udrea: Firma care a lucrat la acest proiect, asociereaTHR-TNS, a fost selectată în urma unei licitaţii internaţionale. Lalicitaţie au participat 13 asocieri de firme prestigioase dinîntreaga lume, din care trei s-au calificat în etapa finală:asocierea TBWA Bucureşti - GFK România, asocierea Saffron BrandConsultants - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Limited şiasocierea THR-TNS. Acestea sunt similare ca expertiză şi experienţăîn domeniul construirii de branduri de turism. Departajarea întrecele trei asocieri calificate s-a făcut în baza ofertei financiare,câştigătoare fiind oferta cu preţul cel mai scăzut. Caietul desarcini a fost realizat realizat de asocierea celor mai importanteasociaţii de comunicare din România şi anume: IAA (InternationalAdvertisind Association), APRPR (Asociaţia Profesioniştilor deRelaţii Publice din România) şi UAPR (Uniunea Agenţiilor dePublicitate din România), care şi-au desemnat câte 2 reprezentanţiîn acest sens. Totul s-a întâmplat în modul cel mai transparent şiconform tuturor procedurilor legale în vigoare. Semnareacontractului a avut loc în noiembrie 2009.

R: Ce decizie veţi lua cu privire la controversa legatăde vizualul brandului?

E.U.: Iniţial, am aflat de această controversă din mass-media şiam acţionat imediat, solicitând asocierii THR-TNS să ne comunicepoziţia lor oficială. Totodată, astăzi am convocat Consiliul deBrand în scopul analizării acestei situaţii, deoarece membriiconsiliului sunt de fapt adevăraţii beneficiari ai brandului. Eu măvoi conforma deciziei care se va lua în urma consultării. Esteimportant ca orice decizie s-ar lua, aceasta să aibă susţinereaindustriei de turism şi în acelaşi timp să nu întârzie foarte multcampanile de promovare care urmează. Etapa de creaţie a vizualuluibrandului naţional de turism este doar o mică parte din întregulpachet de servicii contractate, cele mai importante fiindrezultatele cercetării, determinarea avantajelor competitive şipoziţionarea României ca destinaţie turistică. N-aş vrea să măînţelegeţi greşit: vizualul este un element important alproiectului, mai ales pentru campaniile de promovare care urmează.Este un vizual care, în ansamblul lui (îmbinarea dintre desen şitext), a fost apreciat de membrii consiliului, ca reprezentativ şicoerent pentru promovarea turismului românesc, de aceea decizia lorcontează.

R: Veţi mai plăti ceva din contract?

E.U.: Aşa cum stau lucrurile acum, putem plăti numai partea decercetare. Pentru creaţie aşteptăm varianta finală a elementuluivizual, înregistrată cu toate drepturile şi atunci vom reanalizasituaţia.

CLIK AICI PENTRU PAGINA 2

Citește mai departe:

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
ELENA UDREA ,
INTERVIU ,
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.