Ford ar putea vinde divizia de automobile Volvo

Ford analizează posibilitatea de a vinde divizia suedeză de automobile Volvo Cars şi ar putea reduce în continuare numărul de locuri de muncă în cadrul programului amplu de restructurare, au declarat surse apropiate directorului general al grupului, Alan Mulally.

24 afișări
Imaginea articolului Ford ar putea vinde divizia de automobile Volvo

Ford ar putea vinde divizia de automobile Volvo (Imagine: Mediafax Foto)

Grupul american a preluat Volvo Cars în 1998, pentru 6,45 miliarde de dolari, iar reprezentanţii Ford au negat în mai multe rânduri că ar dori să vândă compania suedeză.

În plus, grupul ar putea renunţa şi la brandul Mercury, care se confruntă cu dificultăţi financiare, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Constructorul de automobile a vândut deja marca Aston Martin, în martie 2007, şi apoi brandurile Jaguar şi Land Rover, în martie 2008.

În cazul în care ar vinde Volvo Cars şi Mercury, grupul ar păstra numai două mărci, Ford şi Lincoln, precum şi o participaţie la Mazda Motor.

În schimb, General Motors deţine opt branduri, iar Chrysler trei.

Ford a derulat un program de reducere a numărului de locuri de muncă pe bază de voluntariat, în care s-au înscris însă numai 4.000 de angajaţi, jumătate din numărul avut în vedere. Grupul ar putea propune angajaţilor un nou program de acest tip şi ulterior să recurgă la concedieri, au precizat sursele.

Începând din 2006, Ford a desfiinţat 40.000 de posturi.

"Avem multe mecanisme la care putem recurge pentru a reduce costurile", a declarat Mulally, refuzând să comenteze în privinţa vânzării Volvo Cars.

În privinţa brandului Mercury, Mulally a declarat în repetate rânduri că Ford doreşte să îl păstreze.

Ford urmează să prezinte joi rezultatele financiare aferente primului trimestru, care vor oferi noi indicii privind capacitatea lui Mulally de a-şi respecta angajamentul de a rentabiliza până în 2009, obiectiv care anul trecut părea improbabil.

Grupul american a intrat, în martie, în proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din acţiuni, după semnarea documentelor oficiale. Primul model produs de Ford la Craiova va fi un vehicul comercial uşor, Ford Transit Connect, care va fi lansat în România la jumătatea anului 2009.

În 2010, uzina din Craiova va lansa o maşină de dimensiuni reduse, care va fi exportată în Europa. Uzina va fi producătorul exclusiv al acestui model, a afirmat, în luna martie, directorul general al Ford Europa, John Fleming.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici