- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FT: Marea Britanie se pregăteşte să înceapă concesionarea drumurilor şi autostrăzilor
Guvernul britanic se pregăteşte să înceapă concesionarea drumurilor naţionale şi autostrăzilor, o premieră pentru Marea Britanie, pentru a atrage astfel investiţii din sectorul privat în infrastructură şi pentru a reduce deficitul bugetar, potrivit Financial Times (FT).
FT: Marea Britanie se pregăteşte să înceapă concesionarea drumurilor şi autostrăzilor (Imagine: Mediafax foto/AFP)
Premierul David Cameron consideră că schimbarea modelului de operare şi finanţare a drumurilor poate debloca "investiţii private la scară largă", din partea unor fonduri suverane de investiţii, fonduri de pensii şi alte tipuri de investitori.
"Trebuie să luăm în calcul abordări inovatoare faţă de chestiunea finanţării drumurilor naţionale, pentru a creşte investiţiile şi a reduce congestia", spune Cameron într-un proiect care urmează să fie prezentat luni, citat de FT.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
Iarnă în plină primăvară. Transfăgărăşanul este din nou acoperit de zăpadă
-
4.100 de pacienţi sunt pe listele de aşteptare pentru un transplant de rinichi sau ficat
-
Fenomene extreme. Zborurile în Europa devin tot mai turbulente şi imprevizibile
Oficialul va reitera promisiunea guvernului de a nu introduce taxe pe drumurile existente, propunere criticată dur în 2007 de opinia publică, când a fost adusă în discuţie de Tony Blair.
Taxarea noilor drumuri rămâne însă în discuţie, inclusiv în cazul unor extensii sau modernizări ale celor mai congestionate autostrăzi.
Cameron consideră că privatizarea industriei apei de către Margaret Thatcher, în anii '80, ar putea fi un model pentru sectorul drumurilor şi autostrăzilor, care ar putea deveni practic "utilităţi reglementate".
"De ce alte forme de infrastructură, spre exemplu apa, pot fi finanţate de capital din sectorul privat prin companii de utilităţi deţinute privat şi reglementate independent, în timp ce drumurile Marii Britanii trebuie finanţate de la bugetul public?", se întreabă Cameron în documentele citate de FT.
Premierul a cerut Trezoreriei şi ministerului Transporturilor să prezinte până în toamnă variante de privatizare a drumurilor. Ministrul Finanţelor, George Osborne, preferă ca reţeaua de drumuri să fie concesionată pe termen lung, pentru a permite guvernului să evite folosirea termenului "privatizare".
Companiile ar trebui să liciteze pentru astfel de concesiuni şi să adminsitreze drumurile şi autostrăzile mai eficient decât o face statul.
Pentru început ar fi vizate drumuri şi autostrăzi reprezentând 3% din sistemul naţional, administrate în prezent de o agenţie naţională, cu un buget anual de un miliard de lire sterline.
Companiile ar trebui să stabilească împreună cu statul planuri de investiţii şi ţinte de performanţă şi vor beneficia de o sursă garantată de venituri, probabil prin încasarea unui procentaj din taxa anuală de acciză pe autovehicule, prin care guvernul de la Londra încasează 6 miliarde de lire pe an.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:18
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 786. CIA susţine că, fără ajutor, Ucraina riscă să piardă războiul în câteva luni / Rachete ruseşti au aterizat la Dnipro / Zelenski a premiat soldaţi răniţi
-
astăzi, 09:22
Rata de ocupare a populaţiei între 15 şi 64 de ani a scăzut uşor în 2023 faţă de anul anterior