Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze un protocol de finanţare a autostrăzii

Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze, în luna august, un protocol care să reflecte "angajamentul" Executivului pentru continuarea finanţării lucrărilor la autostrada Transilvania, protocol care va stabili şi lucrările de autostradă ce vor fi finalizate în cursul anului 2010.

77 afișări
Imaginea articolului Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze un protocol de finanţare a autostrăzii

Guvernul şi Bechtel au convenit să semneze un protocol de finanţare a autostrăzii (Imagine: Raul_Stef/Mediafax Foto)

Încheierea acestui protocol a fost convenită în urma discuţiei de joi dintre premierul Emil Boc şi reprezentanţii companiei Bechtel privind finalizarea autostrăzii Transilvania.

"În cadrul întâlnirii, s-a stabilit ca Guvernul şi compania Bechtel să semneze, în luna august, un protocol care să reflecte angajamentul Executivului pentru continuarea finanţării lucrărilor la autostrada Transilvania. Protocolul va stabili, de asemenea, lucrările de autostradă care vor fi finalizate în cursul anului 2010", se arată într-un comunicat transmis de Guvern.

La întrevedere au mai fost prezenţi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, preşedintele Bechtel Civil, Mike Adams, şi Mike Swinford, director de proiecte la Autostrada Transilvania.

Un document redactat de Ministerul Transporturilor şi prezentat în urmă cu două săptămâni de MEDIAFAX relevă că Guvernul nu a alocat banii pentru plata integrală a datoriilor de peste 900 milioane lei către compania Bechtel în contul execuţiei autostrăzii Braşov-Borş, astfel că finalizarea ultimilor 10 kilometri ai tronsonului Câmpia Turzii-Gilău este incertă, deşi lucrările continuă.

Pentru derularea lucrărilor în 2010, Executivul a decis să aloce 977,1 milioane lei, în condiţiile în care numai datoriile înregistrate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) faţă de constructorul american s-au ridicat, la sfârşitul anului trecut, la 903 milioane lei.

Pentru construcţia autostrăzii Braşov-Cluj-Borş nu există în prezent un alt tip de finanţare în afara bugetului de stat.

"În acest context, până în acest moment nu au fost alocate de la bugetul de stat sume pentru plata în întregime a datoriilor către firma Bechtel, aceasta notificând în numeroase rânduri CNADNR cu privire la reducerea ritmului lucrărilor şi, totodată, la posibilitatea concedierii angajaţilor. Chiar şi în aceste condiţii continuă lucrările pe ultimii 10 kilometri ai secţiunii 2B, Câmpia Turzii-Gilău, dar nu există o certitudine în ceea ce priveşte data finalizării acestora", se arată în document.

Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime de 55 de kilometri, din care au fost finalizaţi anul trecut 42 de kilometri.

De asemenea, compania americană a realizat anul trecut şi viaductul de pe sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de doi kilometri.

În prezent, constructorul autostrăzii are în lucru ultimii 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi sectorul Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de 64 de kilometri.

Până la finele lunii aprilie, ministerul de resort a plătit Bechtel 607,6 milioane de lei ca parte a datoriilor, constructorul anunţând că va disponibiliza 700 dintre cele 1.900 de persoane care lucrează pe şantierul Autostrăzii Transilvania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici