Harta comerţului modern, imaginea clară a dezvoltării economice

Bucureştiul are singur aproape o treime din totalul universului de comerţ modern din România. La polul opus, 15 judeţe din România au o pondere de 1% sau mai puţin în totalul universului, informează Ziarul Financiar.

2602 afișări
Imaginea articolului Harta comerţului modern, imaginea clară a dezvoltării economice

Harta comerţului modern, imaginea clară a dezvoltării economice (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

 În Călăraşi, Tulcea sau Sălaj sunt maximum zece magazine din comerţul modern.

„Nivelul salarial şi puterea de cum­părare din Bucureşti şi împrejurimi atrag re­tailerii să deschidă aici ma­gazine pe bandă ru­lantă. Apoi, după Ca­pitală ei se orientează către marile oraşe unde populaţia este pe măsură şi salariul la fel“, spune Cătălina Aldea, fost executiv din comerţul modern şi actualmente consultant în retail. Ea a lucrat mulţi ani pentru Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din România, cu circa 470 de unităţi. Din total, circa 90% din magazine sunt în Bucureşti şi Ilfov, unde şi puterea de cumpărare este pe măsură. Spre exemplu, în Capitală salariul mediu este cu 60% peste media pe ţară de circa 2.000 de lei.

Mai mult, oraşul concentrează circa 10% din toată populaţia ţării, dar în universul de comerţ modern are o contribuţie de 30%. El este urmat de Ilfov, judeţul satelit al Bucureştiului, şi de Braşov, Constanţa şi Timiş. Cele cinci au în total ju­mătate din totalul maga­zinelor de tip hipermarket, su­per­market, dis­count sau cash & carry din România, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor oferite de jucătorii din piaţă. Aceste judeţe sunt şi cele care au atras cele mai mari investiţii din ţară, care au cele mai mici rate ale şomajului şi cele mai mari salarii. Aceşti indicatori sunt de altfel printre cei urmăriţi de majoritatea reţelelor străine de comerţ modern.

Există însă şi reţelele de discount, care spre deosebire de lanţurile de hiper şi supermarketuri acoperă ţara „fără dis­criminări“.

Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici