Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut

Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut uşor în august, cu 1,3 puncte, la 92,3 puncte, potrivit unui sondaj efectuat lunar de Comisia Europeană (CE).

177 afișări
Imaginea articolului Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut

Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)

Cel mai mare declin, de 7,8 puncte, la -1,2 puncte, a avut loc în domeniul serviciilor.

Percepţia populaţiei s-a îmbunătăţit totuşi uşor, cu 0,8 puncte, la -40 puncte.

În industrie, încrederea a scăzut cu 0,7 puncte, la -3,1 puncte, iar în construcţii cu 2,9 puncte, la -21,7 puncte.

În cazul sectorului de retail, percepţia s-a înrăutăţit cu 1,8 puncte, la 2,8 puncte.

La nivelul Uniunii Europene, indicatorul privind încrederea populaţiei şi companiilor în economie s-a redus cu 5 puncte, la 97,3 puncte.

În zona euro, declinul a fost de 4,7 puncte, la 98,3 puncte.

Evoluţia negativă a indicatorului ESI calculat de Comisia Europeană a fost determinată de înrăutăţirea percepţiei în toate sectoarele economice, în special în cel al serviciilor, comerţului de retail, dar şi a încrederii populaţiei.

Între cele mai mari state membre, Germania, cu un declin de 5,7 puncte, şi Marea Britanie, cu o scădere de 5,6 puncte, au înregistrat cele mai mari pierderi ale încrederii, urmate de Polonia, cu -3,6 puncte, Olanda, cu -3 puncte, şi Italia, cu -0,7 puncte.

Încrederea a rămas aproape neschimbată în Spania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici