Industria auto locală este în continuare afectată de criza microcipurilor. Dacia, din nou fără producţie

  • Industria auto locală rămâne afectată de criza microcipurilor.
  • Dacia a mai adăugat o zi fără producţie.
  • Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie.
1503 afișări
Imaginea articolului Industria auto locală este în continuare afectată de criza microcipurilor. Dacia, din nou fără producţie

Industria auto locală este în continuare afectată de criza microcipurilor

Constructorii auto sunt tot mai afectaţi de lipsa componentelor electronice la nivel european, iar dincolo de constructori precum BMW sau Skoda care anunţă opriri de producţie şi tăieri de schimburi, şi Dacia continuă să ajusteze volumele în funcţie de evoluţie, scrie Ziarul Financiar.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

De partea cealaltă, Ford Craiova a revenit la o producţie de trei schimburi pe zi în luna iulie, după o perioadă în care a avut producţia limitată la două schimburi dar şi zile fără producţie, tot din cauza crizei microcipurilor. Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost tăiată. Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cele mai bine vândute, Puma şi Fiesta.

Lipsa microchipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice.

La acestea se adaugă alte opt zile din martie timp în care şi uzina Ford de la Craiova a fost oprită, tot din cauza lipsei de semiconductori. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

De asemenea şi Ford a oprit producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.

Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie- 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova a operat în două schimburi (în loc de trei) la care s-au adăugat 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10- 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie- 14 mai. În cazul Ford, uzina de la Craiova a fost printre cele mai puţin afectate la nivel mondial.

Asociaţia Constructorilor Auto din Germania, VDA, se aşteaptă ca industria auto să fie în continuare afectată atât pe termen scurt cât şi mediu. În plus, se aşteptă ca Germania să producă numai 3,6 milioane de maşini în 2021, cu 400.000 mai puţine decât estimările anterioare din cauza adâncirii crizei.

Şi BMW opreşte producţia temporar la uzina din Regensburg săptămâna aceasta, urmată de o vacanţă, iar reluarea este programată din data de 9 august.

Cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, au produs în primele şase luni din 2021 un volum de 236.663 autoturisme, în creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2020, când producţia s-a redus cu 29% pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Constructorii auto sunt tot mai afectaţi de lipsa componentelor electronice la nivel european, iar dincolo de constructori precum BMW sau Skoda care anunţă opriri de producţie şi tăieri de schimburi, şi Dacia continuă să ajusteze volumele în funcţie de evoluţie.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

De partea cealaltă, Ford Craiova a revenit la o producţie de trei schimburi pe zi în luna iulie, după o perioadă în care a avut producţia limitată la două schimburi dar şi zile fără producţie, tot din cauza crizei microcipurilor. Spre comparaţie, uzina Ford de la Craiova este alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021, în timp ce la Craiova doar producţia din şase zile a fost tăiată. Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cele mai bine vândute, Puma şi Fiesta.

Lipsa microchipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice.

La acestea se adaugă alte opt zile din martie timp în care şi uzina Ford de la Craiova a fost oprită, tot din cauza lipsei de semiconductori. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

De asemenea şi Ford a oprit producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.

Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie- 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova a operat în două schimburi (în loc de trei) la care s-au adăugat 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10- 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie- 14 mai. În cazul Ford, uzina de la Craiova a fost printre cele mai puţin afectate la nivel mondial.

Asociaţia Constructorilor Auto din Germania, VDA, se aşteaptă ca industria auto să fie în continuare afectată atât pe termen scurt cât şi mediu. În plus, se aşteptă ca Germania să producă numai 3,6 milioane de maşini în 2021, cu 400.000 mai puţine decât estimările anterioare din cauza adâncirii crizei.

Şi BMW opreşte producţia temporar la uzina din Regensburg săptămâna aceasta, urmată de o vacanţă, iar reluarea este programată din data de 9 august.

Cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, au produs în primele şase luni din 2021 un volum de 236.663 autoturisme, în creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2020, când producţia s-a redus cu 29% pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Potrivit datelor ACAROM (Asociaţia Constructorilor Auto din România), în prima jumătate din 2021 Dacia a produs 145.515 unităţi, în creştere cu 29%, iar Ford 91.148 de unităţi, în creştere cu 20%.

Vânzările de SUV-uri mici continuă să crească şi în 2021 pe o piaţă europeană în declin, iar România este prezentă în top cinci cu două modele, potrivit statisticilor left-lane.com pe baza cifrelor Jato Dynamics. Per total SUV-urile mici au devenit al doilea cel mai mare segment al pieţei auto europene, depăşind segmentul compact. În plus, modelele din top cinci, inclusiv Ford Puma şi Dacia Duster, reprezintă peste 40% din vânzările segmentului.

Ford Puma a depăşit în premieră vânzările Dacia Duster la nivel european în primele trei luni din 2021 şi a urcat pe locul al patrulea, între Renault Captur şi Dacia Duster.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici