Înmatriculările Dacia în Franţa frânează puternic în mai, dar au cea mai bună evoluţie la cinci luni

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu numai 0,4% în mai, la 6.832 unităţi, o încetinire puternică faţă de ritmul din lunile precedente, însă pentru primele cinci luni înregistrează cel mai puternic avans, de 18,1%, la 37.179 unităţi.

100 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările Dacia în Franţa frânează puternic în mai, dar au cea mai bună evoluţie la cinci luni

Înmatriculările Dacia în Franţa frânează puternic în mai, dar au cea mai bună evoluţie la cinci luni (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)

Piaţa autovehiculelor noi din Franţa a rămas pe scădere puternică, chiar dacă declinul s-a mai temperat faţă de începutul anului. Înmatriculările din Franţa au scăzut cu 10,3% în mai, la 148.554 unităţi, în timp ce în primele cinci luni reculul a fost de 11,9%, la 840.185 unităţi, potrivit datelor anunţate, luni, de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.

Cota de piaţă a Dacia a avansat în mai de la 4,11% anul trecut la 4,6%. Dacia a consemnat un avans al vânzărilor de peste 19% în aprilie, după o creştere de aproape 30% în martie.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine Dacia, au scăzut cu 16,5%, la 30.837 unităţi în mai, în timp ce marca Renault a consemnat o scădere de 20,3%, la 24.005 unităţi. Cota de piaţă a grupului se situează la 20,76%.

În primele cinci luni, cota Dacia pe piaţa autovehiculelor noi a urcat de la 3,75% anul trecut la 5,02%.

Grupul francez a înregistrat un declin de 9,2% în primele cinci luni, la 171.976 unităţi, în timp ce pentru marca Renault scăderea a fost de 14,7%, 134.797 unităţi. Cota de piaţă a producătorului auto francez s-a situat la 23,23%, în urcare uşoară de la 22,55% în aceeaşi perioadă anul trecut.

Dacia Sandero a urcat pentru primele cinci luni pe poziţia a opta în topul celor mai bine vândute autoturisme din Franţa, după ce în ianuarie-aprilie ocupa locul zece. Înmatriculările Sandero în Franţa s-au situat la cinci luni la 15.985 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 2,2%.

În top 100 se mai află şi Dacia Duster pe locul 15, cu 12.141 unităţi şi cotă de piaţă de 1,6%, Dacia Lodgy pe 32, cu 5.475 unităţi şi cotă de piaţă de 0,7%, şi Dacia Dokker pe 79, cu 2.626 unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au scăzut cu 34%, la 282 unităţi în mai şi cu 29,7% în primele cinci luni, la 1.502 unităţi. Piaţa de profil din Franţa a scăzut cu 11,2% în mai, la 28.298 unităţi, iar în intervalul ianuarie-mai cu 9,3%, la 153.488 unităţi.

Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.

Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici