Înmatriculările Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu o treime

Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu 32%, la 153.555 de unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 23,4%, la 2,9 milioane de maşini, potrivit datelor anunţate, marţi, de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA.

17 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu o treime

Înmatriculările Renault şi Dacia în Germania au scăzut anul trecut cu o treime (Imagine: David Nika/Mediafax Foto)

Doar patru din cele 32 de mărci analizate au avut evoluţie pozitivă anul trecut, respectiv Land Rover, Jaguar, Porsche şi BMW-Mini. Vânzările auto din 2009, la care sunt raportate cele de anul trecut, au fost influenţate pozitiv de un program de înnoire a parcului auto derulat de guvernul german. Germania a fost, în 2009, principala destinaţie de export pentru Dacia, cu 84.708 unităţi vândute.

Renault a avut, cumulat cu Dacia, o cotă de piaţă de 5,3% şi s-a situat pe poziţia a şaptea, în urma Volkswagen (21%), Mercedes (9,6%), BMW-Mini (9,1%), Opel (8%), Audi (7,8%) şi Ford (6,8%).

În decembrie, vânzările Renault-Dacia au avansat cu 15%, la 12.241 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 5,3%. Înmatriculările din Germania au avansat cu 6,9% în decembrie, la 230.371 unităţi. Cote de piaţă peste cea a grupului Renault au avut în decembrie Volkswagen (18,7%), Opel (10,4%), BMW-Mini (10,2%), Audi (9%), Mercedes (8,1%) şi Ford (5,7%).

Din totalul de 32 de mărci analizate, 21 au înregistrat creşteri în decembrie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici