Instagram a fost dat în judecată de un utilizator

Instagram, platforma de găzduire şi editare de fotografii deţinută de către reţeaua de socializare Facebook, a fost dată în judecată de către un utilizator la un tribunal din San Francisco. În procesul intentat portalului utilizatorul, originar din Calofornia, a invocat schimbările neclare apărute în ultima politică de confidenţialitate a Instagram.

1240 afişări
Imaginea articolului Instagram a fost dat în judecată de un utilizator

Instagram a fost dat în judecată de un utilizator (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Noi credem că acuzaţiile aduse de către aceste utilizator sunt nefondate şi vom lupta în instanţă pentru a demonstra acest lucru”, a declarat Andrew Noyes, purtător de cuvânt al Facebook, conform huffingtonpost.com

Utilizatorul care a intentat proces împotriva Instagram aduce la cunoştinţă că ultimele schimbări din cadrul politicii de confidenţialitate ale serviciului fotografic au fost schimbate într-o manieră neclară. 

Intagram este un serviciu fotografic online achiziţionat anul acesta de către reţeaua de socializare Facebook pentru suma de 715 milioane de dolari. În urmă cu o săptămână politica de confidenţialitate a Instagram a fost modificată, lăsând să se înţeleagă faptul că  doreşte să schimbe condiţiile de utilizare a serviciului, care permite filtrarea şi difuzarea de fotografii, astfel încât să poată vinde fotografiile încărcate de către aceştia şi datele aferente. 

Conform noii clauze a Instagram "o parte sau întregul serviciu s-ar putea susţine financiar din profiturile din publicitate". De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram să îşi dea acordul ca informaţiile despre contul său precum numele, numărul de like-uri şi fotografiile (precum şi orice alte date asociate) sau acţiuni pe care le întreprinde să fie folosite gratuit de către Facebook, care deţine Instagram, în acţiuni promoţionale şi publicitare. 

La doar câteva zile de la acuzaţile aduse platformei Instagram, fondatorul acesteia Kevin Systrom a precizat într-o postare pe blogul oficial al  platformei fotografice, că utilizatorii au înţeles greşit noua politică de confidenţialitate. 

Conform postării de pe acest blog, Systrom explică faptul că politica de confidenţialitate a Instagram a fost prost înţeleasă, generând speculaţii din partea presei internaţionale. Totodată, cofondatorul serviciul fotografic precizează că este de datoria Instagram să facă lumină în această problemă, pentru a scoate utilizatorii din confuzia creată.  

"Intenţionăm să revizuim noile termene şi condiţii de funcţionare şi ne dorim să experimentăm cu un tip inovativ de advertising care pare potrivit pentru Instagram. În schimb acest lucru a fost interpretat greşit, şi s-a înţeles că noi urmează să vă vindem fotografiile fără niciun fel de compensaţie. Acest lucru nu este adevărat şi este greşeala noastră că limbajul folosit de noi în noile termene şi condiţii de funcţionare au fost interpretate într-un mod eronat. Pentru ca totul să fie clar, nu intenţionăm să vă vindem fotografiile. Momentan lucrăm la revizuirea limbajului folosit în politica de confidenţialitate pentru a fi siguri că acest lucru este clar înţeles", se arată în postarea de pe blogul oficial al Instagram, semnată de cofondatorul Kevin Systrom. 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici