"Ipocrizia" din spatele producţiei de maşini electrice: Costul "nepoluant", "plătit" cu sânge şi război, prin menţinerea indirectă a situaţiei dramatice din Congo, unde se află componenta indispensabilă bateriilor

În spatele fiecărei maşini electrice "curate" se află un material numit cobalt. Iar în spatele cobaltului este Republica Democrată Congo, ceea ce face lucrurile extrem de sensibile.

7815 afişări
Imaginea articolului "Ipocrizia" din spatele producţiei de maşini electrice: Costul "nepoluant", "plătit" cu sânge şi război, prin menţinerea indirectă a situaţiei dramatice din Congo, unde se află componenta indispensabilă bateriilor

"Ipocrizia" marilor producători de maşini electrice: Costul maşinilor nepoluante, "plătit" cu sânge şi război, prin menţinerea indirectă a situaţiei dramatice din Congo, unde se află componenta indispensabilă bateriilor

Cobaltul este un element critic în bateriile litiu-ion folosite la producţia maşinilor electrice. Astfel de baterii deja consumă 42% din cererea de metal, iar necesarul va exploda pe măsură ce lumea va trece de la benzină şi motorină la maşini electrice.

Săptămâna trecută, Marea Britanie a urmat exemplul Franţei şi a anunţat că vânzarea maşinilor cu motoare pe combustie va fi interzisă din 2040. Curând, aproape oricine din părţile bogate ale lumii va putea conduce o maşină cu gândul că nu mai face rău planetei.

Totuşi, există o problemă majoră. Aproximativ 60% din producţia mondială de cobalt vine din Republica Democrată Congo, o ţară de mărimea Europei de Vest, şi cu probleme uriaşe. Unii analişti ai industriei estimează o creştere a necesarului de cobalt cu 30% până în 2030, iar mare parte din acesta va veni din Congo. Preţurile cobaltului s-au dublat numai anul trecut.

Mulţi s-ar gândi că locuitorii din Congo se vor bucura la ideea că vor câştiga atât de mult din export. Dar dacă istoria este o indicaţie pentru ce va urma, congolezii vor avea extrem de puţin de câştigat, iar cel mai probabil violenţele şi războiul civil va guverna şi va măcina economia, scrie Financial Times, citat de ZF.

Continuarea articolului o puteţi citi pe zf.ro.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici