Măntescu: FMI este de acord cu restructurarea companiilor feroviare şi cu privatizarea CFR Marfă

Liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat, luni, că reprezentanţii FMI au spus că sunt de acord cu restructurarea celor trei companii de cale ferată şi cu privatizarea CFR Marfă, argumentând că Guvernul susţine că nu este altă soluţie.

118 afişări
Imaginea articolului Măntescu: FMI este de acord cu restructurarea companiilor feroviare şi cu privatizarea CFR Marfă

Măntescu: FMI este de acord cu restructurarea companiilor feroviare şi cu privatizarea CFR Marfă (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

"În continuare se doreşte o restructurare a celor trei companiide cale ferată, cu care sindicatele nu sunt de acord pentru că înultimii 20 de ani sistemul feroviar a fost restructurat şi s-aajuns de la 230.000 de salariaţi la 50.000 de salariaţi.FMI este de acord cu restructurarea propusă de GuvernulRomâniei şi cu privatizare CFR Marfă, noi nu suntem de acord nicicu această privatizare, pentru că suntem într-o perioadăde criză şi nu este oportun, nu va aduce nimic nouă pentru căprobabil se va vinde pe un preţ foarte mic sau se va face untransfer al activelor şi nu se va vinde afacerea în sine", a spusMăntescu la finalul discuţiilor cu reprezentanţii FMI.

Potrivit lui Măntescu, aproximativ 6.000 de salariaţi dela calea ferată riscă să rămână fără locuri de muncă înmartie-aprilie, iar sindicatele iau în calcul toate acţiunilesindicale pe care le au la îndemână.

În opinia liderului sindical, dacă se restructurează cele treicompanii feroviare şi vor fi disponibilizări de personal fără altemăsuri de redresare economico-financiară a societăţilor, maidevreme sau mai târziu aceste societăţi vor intra în faliment.

Potrivit lui Măntescu, este oportun ca CFR Marfă să se redresezedin punct de vedere financiar, apoi să se ia în discuţie oeventuală privatizare şi modul cum va fi făcută privatizarea,pentru că este o societate de interes strategic, iar în Europanicio ţară nu şi-a vândut societatea de transport de marfă. Maimult, felul cum a fost organizat sistemul feroviar în Europa diferăfaţă de cel din România.

Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat, în19 ianuarie, desfiinţarea a patru regionale şi disponibilizarea a1.021 de salariaţi, variantă avizată de AGA.

Iulian Măntescu declara, în prima parte a lunii ianuarie, căaproximativ 7.300 de salariaţi ai companiilor CFR SA, CFR Marfă şiCFR Călători ar putea fi disponibilizaţi, deşi există soluţii maibune pentru redresarea financiară a acestor societăţi, nesusţinuteînsă politic.

Astfel, la CFR Călători şi CFR SA există două variante deprograme de restructurare, respectiv unul în care se vor păstra optregionale şi unul cu cinci regionale. În varianta cu opt regionale,CFR SA ar urma să disponibilizeze 1.290 de persoane, iar CFRCălători 923, iar în cea de-a doua variantă, CFR ar disponibiliza1.492 persoane, iar CFR Călători 1.021.

Şi la CFR Marfă există două variante de programe, respectiv unulcu concedierea a 3.000 de salariaţi, care vor renunţa la prime şivor schimba autorizaţiile de călătorie de la clasa I la clasa aII-a, şi o variantă cu 4.325 de disponibilizări.

Măntescu mai spunea că a primit o informaţie potrivit căreia CFRMarfă a solicitat Guvernului, în decembrie 2010, un ajutor de stat,însă nu l-a primit, în timp ce operatori privaţi au fostsusţinuţi.

Potrivit lui Măntescu, în sistemul feroviar de stat suntîn prezent 56.000 de angajaţi, cu un salariu mediu net pe 2010 de1.600 lei pe lună. Contractele colective de muncă au expirat la 31ianuarie.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici