Marii retaileri au deschis mai puţine magazine în 2017

Numărul magazinelor noi deschide de marii retaileri de pe piaţa locală s-a redus cu 18% faţă de anul precedent, influenţând, în acelaşi timp, ritmul de creştere a cifrei de afaceri, potrivit studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

242 afişări
Imaginea articolului Marii retaileri au deschis mai puţine magazine în 2017

Marii retaileri au deschis mai puţine magazine în 2017

În cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune şi evoluţia cifrei de afaceri ale unui număr de 99 de companii de retail care operează magazine sub 120 de branduri din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălţăminte, Magazine pentru Copii, Bijuterii, Restaurante şi Cafenele, Home & Deco şi Librarii.

„Cu o creştere medie a cifrei de afaceri de 11,3% şi 524 de magazine noi, 2017 a fost un nou an favorabil pentru piaţa locală de retail, chiar dacă rezultatul este sub nivelul consemnat în 2016. Astfel, 2017 a fost un an în care retailerii au continuat să îşi optimizeze reţelele, ceea ce a însemnat inclusiv mutări şi închideri de magazine, beneficiind totodată de un context favorabil al pieţei, în care consumatorii au avut un apetit crescut pentru shopping”, spune Cristi Moga, Research Consultant, Cushman & Wakefield Echinox.

Companiile analizate aveau la finalul anului 2016 un număr total de 4.534 de magazine şi o cifră de afaceri de 12,2 miliarde de euro, după un an în care au fost deschise 640 de magazine noi, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 15,6%.

Singurul sector în care retailerii analizaţi s-au extins mai mult în 2017 faţă de anul precedent este cel de FMCG, unde cei zece jucători analizaţi au deschis 298 de magazine, faţă de 249 de unităţi în 2016. Trebuie menţionat că circa 66% dintre aceste magazine au fost inaugurate de un singur retailer activ pe segmentele de supermarketuri şi magazine de proximitate, în timp ce operatorii de hipermarketuri au inaugurat doar cinci magazine noi. Pe acest fond, sectorul de FMCG este singurul în care creşterea cifrei de afaceri este estimată în 2017 sub nivelul de 10%, respectiv 7,8%.

Pe de altă parte, domeniile în care marii jucători aşteaptă pentru acest an cifre de afaceri mai mari faţă de 2016 sunt librăriii (cu un avans de 23% în 2017, faţă de 15% în 2016), bijuterii (33% în 2017 faţă de 27% în 2016) şi restaurante şi cafenele (24% faţă de 23%).

 

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici