- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.06.2015, 10:49)
- Alina Oprea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Facem România Bine
- Ieși pe plus
- Video
Matache: Un pachet de 51% din acţiunile CFR Marfă ar putea fi vândut pe bursă
Ministerul Transporturilor vrea să schimbe strategia de privatizare a CFR Marfă, astfel încât să vândă pe bursă 51% din acţiunile companiei, potrivit secretarului de stat în instituţie Iulian Matache.
590 afișări

Matache: Un pachet de 51% din acţiunile CFR Marfă ar putea fi vândut pe bursă (Imagine: Theodor Pana/Mediafax Foto)
"Este o discuţie în care propunem o nouă soluţie de privatizare, respectiv listarea pe bursă, este o soluţie mult mai clară care nu lasă loc la interpretări, este transparentă, şi atunci nu vor mai fi niciun fel de probleme", a spus Matache.
În februarie, premierul Victor Ponta a anunţat reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, subiect asupra cărora autorităţile române au convenit cu reprezentanţii FMI şi ai Comisiei Europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Locația perfectă pentru routerul WiFi. Ce recomandă experții pentru o conexiune mai bună
-
Se dă ora! Vom dormi cu o oră mai puţin. Detalii despre schimbarea orei 2023
-
Primele semne ale bolii Alzheimer pot apărea în globul ocular - studiu
-
Oficialii ONU au constatat atrocităţi comise de forţele militare ucrainene şi ruse
Privatizarea ar urma să fie finalizată anul viitor, termenul fiind agreat cu instituţiile internaţionale.
Guvernul a încercat în 2013 să privatizeze CFR Marfă, prin vânzarea a 51% din titluri, însă procesul nu a fost finalizat, inclusiv pe fondul disputelor între preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta. Şeful Guvernului a cerut atunci ca vânzarea companiei să fie reavizată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, condus de Băsescu, iar preşedintele a solicitat ca Ponta să îşi asume răspunderea pentru privatizare.
În iunie 2013, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, fusese declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu s-a putut pronunţa, din lipsă de timp, până la termenul limită.
După eşecul privatizării, Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă, fiind decisă disponibilizarea a 2.500 de angajaţi, reprezentând circa 30% din numărul total de personal.
Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%.
Afacerile companiei au scăzut cu 14% în primele trei luni din acest an, la 182 milioane lei (41 milioane euro), de la 213 milioane lei în perioada similară din 2014.
Annul trecut, transportatorul feroviar de marfă a înregistrat profit, pentru prima dată în ultimii şase ani, raportând însă un câştig redus, de sub un milion de lei, după pierderi de peste 1,6 miliarde lei în intervalul 2009 - 2013.


Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.




PROSPORT.RO

CANCAN.RO


ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:59
-
ieri, 22:58
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, anul 2, ziua 29. Polonia va primi de la Uniunea Europeană fonduri pentru armamentul livrat Ucrainei / Ucraina anunţă contraofensiva / Experţii cred că Rusia se va prăbuşi până în 2033, dar Medvedev contrazice cifrele şi îl citează pe Stalin / Aghiotantul lui Putin nu lasă din gură ameninţarea nucleară