McDonald’s promite schimbări semnificative, după o scădere de 30% a profitului în trimestrul trei

McDonald’s a promis marţi schimbări semnificative în politica de afaceri a companiei şi îmbunătăţirea meniurilor, după ce a înregistrat în trimestrul al treilea un declin de 30% al profitului, la 1,07 miliarde de dolari, şi o scădere de 5% a veniturilor, la 6,99 miliarde de dolari.

308 afișări
Imaginea articolului McDonald’s promite schimbări semnificative, după o scădere de 30% a profitului în trimestrul trei

McDonald’s promite schimbări semnificative, după o scădere de 30% a profitului în trimestrul trei (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Rezultatele anunţate de McDonald’s sunt sub aşteptările analiştilor, iar acţiunile companiei au coborât cu 2% în timpul tranzacţiilor electronice de dinaintea deschiderii burselor, transmite MarketWatch.

Cel mai mare operator de restaurante la nivel mondial a avut dificultăţi în ultima perioadă în privinţa îmbunătăţirii vânzărilor, iar directorul general, Don Thompson, a explicat că McDonald’s şi-a pierdut atractivitatea în faţa unora dintre clienţi şi trebuie să îşi îmbunătăţească oferta.

"Performanţele au fost sub aşteptările noastre, în toate privinţele", a spus Thompson.

El a menţionat o serie de factori care au provocat declinul, cum ar fi nivelul taxelor, evenimente excepţionale produse în Asia şi Europa şi lipsa performanţelor în Statele Unite, cel mai mare segment geografic al companiei.

"Factorii interni şi externi negativi s-au dovedit de o amploare neaşteptată şi se vor menţine şi în trimestrul al patrulea. Aceste dificultăţi mari necesită schimbări la fel de importante în modul în care facem afaceri", a spus Thompson, adăugând că anticipează scăderea vânzărilor în termeni comparabili, la nivel mondial, în luna octombrie.

Între problemele cu care s-a confruntat McDonald's se numără un scandal legat de un furnizor de carne din China şi închiderea unor magazine în Rusia, în urma acuzaţiilor că nu respectă reglementările sanitare.

McDonald's a avut dificultăţi în recâştigarea încrederii clienţilor din Asia, după ce autorităţile din China au acuzat un furnizor chinez că a vândut în mod intenţionat carne expirată către McDonald's şi alte restaurante de tip fast-food.

În luna august, McDonald's a înregistrat cele mai slabe vânzări în peste 10 ani.

Compania s-a concentrat pe îmbunătăţirea serviciilor în orele de vârf şi a ofertei pentru mic dejun şi cafea, pe fondul reorientării clienţilor din categoria tinerilor cu vârste de până la 35 de ani către restaurantele care oferă alimente considerate mai sănătoase.

Vânzările în termeni comparabili din SUA au scăzut cu 3,3%, motivele fiind serviciile mai lente, din cauza meniurilor mai complicate, dar şi pierderea de clienţi tineri.

În Europa, vânzările în termeni comparabili au scăzut cu 1,4%, din cauza problemelor înregistrate pe pieţele din Rusia, Ucraina şi Germania, care nu au putut fi compensate de rezultatele bune din Marea Britanie.

În regiunea Asia/Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa vânzările în termeni comparabili au coborât cu 9,9%, afectate în special de problema furnizorului din China, dar au fost totuşi peste aşteptările analiştilor.

În septembrie, compania a înregistrat un declin de 3,8% al vânzărilor globale, în termeni comparabili.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici