Microsoft va lansa un ceas inteligent, intrând în competiţie cu Samsung şi Apple

Microsoft, cel mai mare producător de software la nivel mondial, va lansa un ceas inteligent peste câteva săptămâni, intrând astfel pe o piaţă unde va concura alături de Samsung şi Apple, şi a cărei valoare este estimată că va atinge 7,1 miliarde de dolari anul viitor.

167 afişări
Imaginea articolului Microsoft va lansa un ceas inteligent, intrând în competiţie cu Samsung şi Apple

Microsoft va lansa un ceas inteligent, intrând în competiţie cu Samsung şi Apple (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Smart watch-ul pe care Microsoft îl va prezenta peste câteva săptămâni monitorizează permanent ritmul cardiac al persoanei care îl poartă şi este compatibil cu toate sistemele de operare disponibile pe piaţă, nu doar cu Windows, relatează Forbes.

Ceasul inteligent va fi dotat cu o baterie cu autonomie de funcţionare de două zile, potrivit surselor Forbes. Această caracteristică ar oferi dispozitivului purtabil produs de Microsoft un avantaj în faţa ceasurilor inteligente produse de Samsung şi Motorola, Gear şi Moto 360, ale căror baterii au o autonomie de funcţionare de aproximativ 24 de ore.

Dispozitivul va fi disponibil în magazine înainte de începerea sezonului sărbătorilor de iarnă, un interval pe care şi Apple l-a vizat pentru creşterea vânzărilor din acest an.

De altfel, Apple a prezentat, la începutul lunii septembrie, dispozitivul Apple Watch, care însă nu va putea fi cumpărat până la începutul anului 2015. Preţul de pornire va fi de 349 de dolari.

În mai, Forbes a publicat informaţia potrivit căreia Microsoft lucrează la crearea unui ceas inteligent, care urmează să fie lansat în aceeaşi perioadă cu produsele competitorilor Apple, Google şi Samsung.

Posibilitatea pe care Microsoft o oferă clienţilor de a folosi ceasul inteligent cu orice sistem de operare asigură accesul la un număr mai mare de utilizatori decât Apple Watch, de exemplu, care este compatibil doar cu dispozitivele care rulează pe platforma iOS.

De altfel, de la preluarea conducerii companiei de către Satya Nadella în acest an, Microsoft s-a orientat spre crearea unor produse compatibile cu toate sistemele de operare existente pe piaţă, nu doar cu Windows, aşa cum s-a întâmplat sub conducerea predecesorului său, Steve Ballmer. Schimbarea de strategie s-a impus în urma modificării structurii pieţei, în condiţiile în care smartphone-urile Windows au o cotă de piaţă de doar 2,5% la nivel mondial, potrivit companiei de cercetare de piaţă IDC.

La începutul lunii octombrie, Microsoft a prezentat noul sistem de operare Windows 10, care va fi disponibil pentru cumpărare la jumătatea anului viitor, şi care include un app store şi măsuri sporite de securitate.

De asemenea, în mai, compania americană a lansat o versiune cu ecran mai mare a tabletelor Surface, Surface Pro 3, dispozitiv pe care Microsoft îl consideră un potenţial înlocuitor al laptopurilor.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici