- Home
- Economic
- BERLIN, (29.03.2009, 15:32)
- Vlad Popescu , Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul german al Economiei avertizează că guvernul nu îşi va asuma riscuri pentru salvarea Opel
Ministrul german al Economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, susţine că există mulţi investitori privaţi interesaţi de constructorul auto Opel, însă a avertizat că aceştia nu se pot aştepta ca Berlinul să-şi asume riscurile financiare legate de companie, transmite Reuters.
11 afișări
Oficialul a temperat speranţele că guvernul se va expune la riscuri mari pentru salvarea Opel, divizie europeană a General Motors aflată într-o situaţie extrem de dificilă din cauza efectelor crizei financiare şi recesiunii asupra industriei auto.
"Există o mulţime de părţi interesate, inclusiv companii serioase. Un lucru este sigur: dorinţa unora dintre aceşti investitori ca guvernul să-şi asume integral riscurile investiţiilor lor pe o perioadă de mai mulţi ani este un lucru inacceptabil", a declarat Guttenberg pentru ziarul german Welt am Sonntag.
Opel are circa 25.000 de angajaţi în Germania şi a anunţat că are nevoie de 3,3 miliarde euro sub formă de ajutoare de stat pentru a nu închide fabricile.
Cancelarul german, Angela Merkel, va vizita marţi sediul central al companiei din Ruesselsheim.
Până în prezent nu au existat anunţuri sau declaraţii publice din partea vreunui investitor privat care să exprime interes serios pentru Opel, după ce problemele constructorului auto au devenit evidente anul trecut. În plus, grupurile Daimler (Germania) şi PSA Peugeot-Citroen (Franţa) au anunţat că nu doresc să cumpere compania.
General Motors Europe a prezentat în februarie un program de salvare pentru Opel, în cadrul căruia mărcile Opel şi Vauxhall ar urma să fie parţial externalizate într-o nouă subsidiară, însă guvernul german a anunţat că fundamentele planului sunt inadecvate şi a cerut mai multe detalii.
Merkel se confruntă cu presiuni publice pentru salvarea Opel, companie înfiinţată în secolul al XIX-lea şi devenită unul din simbolurile relansării Germaniei după încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
-
Delegaţie Hamas, aşteptată luni la Cairo pentru discuţii privind încetarea focului în Gaza
-
Biden a discutat duminică cu Netanyahu
-
Prinţul Paul al României prins în Malta. Proceduri de extrădare în curs
Citește pe alephnews.ro: Serviciile secrete ale SUA spun că Putin nu a ordonat uciderea lui Navalnîi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
China efectuează cea mai mare restructurare a armatei din ultimul deceniu. Ce înseamnă mișcarea lui Xi Jinping
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Tatuajul ireal care a produs controverse în mediul online. Bărbatul de 60 de ani nu regretă decizia luată. „Nu mă deranjează”
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe