- Home
- Economic
- TIMIŞOARA, (22.05.2014, 15:14)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nestle exportă 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse la fabrica din Timişoara
Grupul elveţian Nestle, care a investit 10 milioane de euro în fabrica de la Timişoara de la achiziţia din 2001, exportă în prezent 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse în această unitate în 12 state şi intenţionează să intre şi pe alte pieţe externe.
751 afișări
Nestle exportă 40% din napolitanele şi cafeaua solubilă produse la fabrica din Timişoara (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Aproximativ 25% din exporturi sunt reprezentate de napolitane, sub brandurile Balaton în Ungaria, Mura în Bulgaria şi Nesquick în celelalte state. Explorăm toate statele din Europa cu brandul Nesquick, sunt proiecte care se realizează în timp", a declarat directorul fabricii din Timişoara, Ramon Mendivil.
Oficialii companiei au arătat că nu au fixat un target pentru creşterea ponderii exporturilor. Printre alte state în care exportă se numară Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie şi Israel.
ULTIMELE ȘTIRI
-
O avocată în vârstă de 60 de ani a intrat în istorie. Alejandra Rodríguez a fost încoronată Miss Univers Buenos Aires
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
-
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai mari
-
26 aprilie 1986: Dezastrul care a marcat istoria. 38 de ani de la catastrofa nucleară de la Cernobîl
În ceea ce priveşte brandul Joe, acesta este destinat exclusiv pieţei româneşti şi este al treilea contributor la businessul Nestle România, cu o pondere de 10%, incluzând atât napolitanele, cât şi îngheţata. Acesta este devansat în ordine de brandul Nescafe, care are o pondere de 18% din afaceri, şi produsul culinar Maggi, cu 17%. În total, segmentul dulciuri reprezintă 16% din cifra de afaceri a Nestle România.
Potrivit datelor Nielsen, citate de companie, Joe deţinea la finele lunii martie 25% din piaţa de napolitane în valoare.
"Vânzarile de napolitane se ridică la 55 milioane euro, reprezentând circa 10% din piaţa totală de dulciuri", a arătat Eduard Gongonie, business executive manager confectionary.
La fabrica din Timişoara sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. Unitatea are un număr de 440 de angajaţi şi o suprafaţă totală de 21.360 metri pătraţi.
Nestle a intrat pe piaţa românească în 1995, în 2001 a cumpărat fabrica de napolitane Joe, de la Timişoara, de la omul de afaceri Florentin Banu, unde ambalează şi cafeaua solubilă Nescafe. După achiziţia Joe, cifra de afaceri a Nestle pe piaţa românească s-a dublat. Ulterior, în 2006, a achiziţionat Delta Ice Cream, care avea o unitate de producţie lângă Bucureşti. În 2008, compania a transferat producţia în Bulgaria.
"Am investit în România şi vom continua să investim, să ne îmbunătăţim fabrica", a declarat directorul general al Nestle Romania, Herve de Froment.
Întrebat de evoluţia afacerilor anul trecut, şeful companiei nu a dorit să dezvaluie cifrele, dar a dat de înţeles că Nestle România a rămas profitabilă.
În ultima parte a anului trecut, de Forment estima că Nestle Romania va încheia 2013 cu o cifră de afaceri similară cu cea din 2012 şi avea ca obiectiv creşterea şi rămânerea pe profit.
În 2012, compania a raportat o cifră de afaceri de 718 milioane lei (161 milioane euro), în creştere cu 8% comparativ cu anul anterior, şi a trecut pe profit, de 5,5 milioane lei (1,23 milioane euro), după mai mulţi ani în care a înregistrat pierderi.
"Trebuie să avem o vară bună, ca să avem un an mai bun. Îngheţata poate face diferenţa. Anul trecut nu a fost un an bun. Piaţa de cafea este în scădere, la fel şi cea de alimente pentru bebeluşi, pentru că şi numarul de naşteri este în scădere. Segmentul petfood este în creştere. Joe este în creştere. Este un mix: unele segmente cresc, altele au dificultăţi", a arătat de Froment.
Portofoliul Nestle România cuprinde cereale pentru micul dejun şi batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, îngheţată, produse culinare, produse pentru sugari şi hrană pentru animale.
Şeful companiei a arătat că Nestle are un portofoliu echilibrat, cele mai multe dintre branduri fiind lideri pe categoriile lor.
Grupul elveţian Nestle este prezent în 86 de ţări, cu un număr de 468 de fabrici şi 300.000 de angajaţi.
Citește pe alephnews.ro: Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de Pro TV
CANCAN.RO
Refrenul manelei „Made in Romania”, din vestiarul lui Inter, este copiat de la un compozitor român celebru: „Nu mi s-a cerut voie”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe