Obiectivul Volkswagen de a deveni lider mondial depinde de vânzările Skoda

Skoda, producătorul ceh de automobile preluat de Volkswagen după căderea comunismului, vrea să se dezvolte de două ori mai rapid decât compania-mamă, devenind următoarea "maşină populară", după ce eforturile de a intra pe un segment superior de piaţă au deranjat VW.

354 afișări
Imaginea articolului Obiectivul Volkswagen de a deveni lider mondial depinde de vânzările Skoda

Obiectivul Volkswagen de a deveni lider mondial depinde de vânzările Skoda (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Trecerea la strategia de a produce maşini fără pretenţii a disipat tensiunile cu VW provocate de automobilul Skoda Superb, care a depăşit modelul Passat într-un top din 2008 realizat de publicaţia germană Auto Bild, transmite Bloomberg.

Brandul Skoda va lansa în această săptămână pe piaţa din Cehia au automobil hatchback compact de oraş, la un preţ de sub 10.000 de dolari.

"Este bine că avem sprijinul de a deveni ceea ce a vrut întotdeauna Skoda, un brand accesibil, concentrat pe produse practice, solide", a declarat Juergen Stackmann, directorul de vânzări al companiei cehe.

Transformarea Skoda este esenţială pentru planurile VW de a devansa General Motors, lider în 20011, şi Toyota Motor ca cel mai mare producător de automobile la nivel mondial, până în 2018.

Prăbuşirea uni alianţe a VW cu Suzuki poziţionează Skoda ca alternativa ieftină pentru pieţele emergente, unde maşinile VW au tendinţa să fie prea scumpe.

Vânzările Skoda ar putea creşte cu 84%, la 1,41 milioane vehicule, până în 2018, de la 768.000 de unităţi anul trecut, potrivit estimărilor IHS Automotive. Ritmul de creştere anticipat este de peste două ori mai mare decât avansul de 41% estimat pentru brandul Volkswagen.

Totuşi, estimările sunt sub ţinta de 1,5 milioane de vehicule avută de Skoda pentru 2018.

"Skoda are nevoie de produse pentru cumpărătorii bogaţi din China care îşi achiziţionează prima maşină, dar şi de modele ieftine pentru pieţele europene relativ saturate, unde concurează cu brandul Dacia", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, director al Centrului pentru Cercetări în Domeniul Auto la Universitatea din Duisburg-Essen din Germania.

Susţinută de resursele VW, Skoda intenţionează să lanseze anual două noi modele.

Ofensiva modelelor va începe cu Citigo, cel mai mic şi ieftin model, cu un preţ de pornire de 179.000 de coroane (9.400 dolari).

Un nou sedan compact, numit Rapid, va ajunge în showroom-urile din India luna viitoare.

Vara viitoare, Skoda va mări producţia de automobile Octavia de la fabrica Mlada Bolelslav cu 50%, la 1.200 de maşini pe zi.

În acest an, Skoda va începe asamblarea de SUV-uri Yeti în Rusia şi din 2013 se va extinde în China.

Pentru a susţine creşterea în China, cea mai mare piaţă a Skoda, compania urmează să angajeze 20.000 de persoane în vânzări, în 5-6 ani.

Prin strategia de concentrare pe vehiculele fără pretenţii, producătorul auto din Cehia speră să compenseze impactul crizei datoriilor din Europa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici