Orban: La Autostrada Transilvania ar putea lucra alţi constructori, în afara Bechtel

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că la autostrada Transilvania ar putea lucra alţi constructori, în afara Bechtel, pentru tronsoanele rămase în execuţie, în cazul în care CE va aproba coridorul Nord-Sud, care va include autostrada şi va fi finanţat din fonduri europene.

13 afișări
Imaginea articolului Orban: La Autostrada Transilvania ar putea lucra alţi constructori, în afara Bechtel

Orban: La Autostrada Transilvania ar putea lucra alţi constructori, în afara Bechtel

"Când Comisia Europeană va aproba noul coridor (coridorul paneuropean de transport pe axa Nord-Sud, n.r.), probabil la anul, traseul acestuia pe teritoriul României va deveni eligibil pentru finanţare din fonduri europene. Asta înseamnă că la Autostrada Transilvania putem avea alţi constructori decât Bechtel", a afirmat Orban, vineri, după un seminar pe teme de transport.

Miniştrii Transporturilor din România, Ungaria, Slovacia, Lituania şi Polonia au transmis Comisiei Europene (CE) o scrisoare comună, prin care solicită înfiinţarea unui nou coridor paneuropean.

Pe teritoriul României, acesta intră la Oradea, urmăreşte traseul Autostrăzii Transilvania, apoi pe cel al Autostrăzii Braşov-Bucureşti, iar din Capitală are un parcurs spre Giurgiu. De asemenea, coridorul va alea o latură estică, pe ruta Bucureşti-Constanţa.

Directorul de Comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Ştefan Szobotka, a precizat că este posibil ca pentru tronsoanele rămase în execuţie ale Autostrăzii Transilvania să se organizeze licitaţii în vederea alegerii altor constructori.

"În cazul în care Comisia Europeană va aproba noul coridor, poate că ar deveni posibil să demarăm licitaţii pentru alegerea constructorilor tronsoanelor rămase de executat ale Autostrăzii Transilvania", a spus Szobotka.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici