Patriciu vrea să deschidă 3.000 de magazine Mic.ro până la sfârşitul lui 2011

Omul de afaceri Dinu Patriciu lansează primele magazine mobile Mic.ro şi vizează ca numărul acestora să ajungă la 2.000 la sfârşitul anului viitor, dată la care şi numărul magazinelor de cartier sub acelaşi brand va atinge 1.000 de unităţi.

444 afişări
Imaginea articolului Patriciu vrea să deschidă 3.000 de magazine Mic.ro până la sfârşitul lui 2011

Patriciu vrea să deschidă 3.000 de magazine Mic.ro până la sfârşitul lui 2011

În prezent există 115 magazine de cartier fixe Mic.ro, iar vineri 8 octombrie numărul acestora va ajunge la 120. În octombrie vor fi deschise 32 de unităţi, iar în noiembrie şi decembrie câte 60.

"O altă direcţie de dezvoltare a reţelei vor fi magazinele mobile, construite pe o platformă de 3,5 tone şi dezvoltate cu partenerii noştri de la Casa Auto şi Auto Italia", a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, omul de afaceri Dinu Patriciu.

Şasiul şi carosarea magazinelor mobile vor fi în responsabilitatea integratorului, respectiv Casa Auto şi Auto Italia, care asigură mentenanţa, iar magazinele sunt proprietatea Mic.ro.

În octombrie vor fi deschise 80 de magazine mobile, 30 în noiembrie, 50 în decembrie, iar de anul viitor vor fi inaugurate circa 120 pe lună.

El a adăugat că investiţia totală în întreaga reţea de magazine fixe şi mobile va fi de peste 200 milioane de euro, din care până acum s-au investit circa 30 milioane de euro.

Omul de afaceri estimează că la sfârşitul anului viitor cifra de afaceri totală a întregului lanţ va depăşi 1,5 miliarde de euro, după ce în 2010 magazinele vor avea vânzări totale de aproximativ 150 milioane de euro.

Clineţi îşi pot face abonamente la magazinele lui Patriciu

"Avem în plan să ne extindem în toată ţara. Ne extindem şi în mediul rural, unde deja am început prin deschiderea unor magazine la Corbeanca, Snagov şi Baloteşti. Noi încercăm să dezvoltăm nişte băcănii, cu băieţi de prăvălie, cu fete de prăvălie şi cu ucenici care duc marfa acasă la client", a mai spus Patriciu.

El a adăugat că băcanul va fi un "nea Fane" sau un "nea Costică", care va fi ales din comunitatea în care este amplasat magazinul şi va fi şcolit.

Potrivit omului de afaceri, planul de dezvoltare al Mic.ro prevede aşezarea magazinelor din 800 în 800 de metri, în tot "ţesutul urban".

În prezent, în magazine se testează diverse programe, printre care şi abonamente. Astfel, clienţii pot achiziţiona marfă prin intermediul unui card pentru care se plăteşte o taxă de 4 lei pe lună. Limita pe card este de 300 de lei.

"Pentru carduri nu cerem niciun fel de acte că nu suntem birocraţi. Avem deja câteva sute de abonamente în cele zece magazine. Solicitarea de card se face la fiecare magazin în parte, iar cardul este valabil doar în magazinul respectiv", a mai spus Patriciu.

Totodată, va fi dezvoltat un serviciu de livrare la domiciliu şi un sistem de asociere.

Managerul magazinelor va fi din cartier şi va face un curs de pregătire

"Asociaţii ideali sunt tânăra familie de intelectuali, cu vârste între 23 şi 30 de ani, care vor să înceapă cu noi o afacere. Pentru a fi asociat, trebuie să te înscri la un curs pentru care plăteşti între 200 şi 400 de euro, iar apoi trebuie să depui o garanţie de 700 de euro. După şcoală, primeşti un magazin complet mobilat şi înzestrat cu marfă, ai o sumă minimă fixă şi o cotă parte din vânzări", a spus Patriciu.

El a adăugat că lunar câştigul unui asociat este de minim 2.500 de euro, din care este obligat să plătească trei angajaţi. Asociatul devine managerul acelui magazin, îşi face singur comenzile, dar decizia asupra preţului aparţine Mic.ro.

Chiria şi fondul de marfă vor fi suportate de către Mic.ro, iar asociatul suportă doar salariile angajaţilor din magazin şi eventualele pierderi.

Un angajat şef de magazin câştigă 1.500 de lei net pe lună, plus 300 de lei dacă îşi îndeplineşte obiectivele.

Potrivit lui Patriciu, magazinele deschise până acum au circa 300-350 de clienţi pe zi, iar numărul acestora va creşte la 500 când ele vor ajunge la maturitate. Bonul mediu este de 10 lei pentru o cumpărătură.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici