Peste 26.000 de români, dublu faţă de 2011, au mers anul trecut în Dubai. Cât au cheltuit pe vacanţe

Peste 26.000 de români au călătorit anul trecut în Dubai, de două ori mai mulţi decât în 2011, şi au cheltuit mai mult de 40 de milioane de euro, creşterea fiind explicată prin ieftinirea tarifelor de cazare, simplificarea procedurii de obţinere a vizelor şi prin introducerea unei noi linii aeriene.

450 afişări
Imaginea articolului Peste 26.000 de români, dublu faţă de 2011, au mers anul trecut în Dubai. Cât au cheltuit pe vacanţe

Peste 26.000 de români, dublu faţă de 2011, au mers anul trecut în Dubai. Cât au cheltuit pe vacanţe (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Emiratul din Golfului Persic este preferat de vedete şi expaţi, iar în afară de segmentul de consumatori de turism cu venituri mari, Dubaiul intră şi în topul preferinţelor salariaţilor marilor corporaţii. Media de vârstă a acestora este între 35 şi 45 de ani, iar veniturile sunt medii sau peste medie. Un alt segmet sunt turiştii interesaţi de vacanţe exotice, care deşi nu au venituri mari, achiziţionează pachetele în Dubai în perioadele în care acestea sunt în early booking", a declarat agenţiei MEDIAFAX Mircea Vladu, directorul executiv al Prestige Tours, touroperatorul grupului Happy Tour, prin intermediul căruia au mers anul trecut în Dubai aproximativ 3.500 de români.

El spune că până la apariţia crizei mondiale, Dubaiul era o destinaţie ultra-exclusivistă, iar un pachet turistic pentru o săptămână costa 4.000-5000 de euro. Pe fondul crizei şi al interesului manifestat de turoperatorii din întreaga lume, hotelierii au redus preţurile.

Cheltuiala medie a unui turist român, care include drumul şi cazarea, este aproximativ 800 de euro, la care se adaugă încă 500-1.000 de euro pe mâncare, suveniruri şi diverse cumpărături. Durata medie a sejurului este de şapte zile.

Dacă în 2011 s-au înregistrat circa 12.500 de pasageri pe cursele care au zburat din România spre Dubai, anul trecut au călătorit mai mult de 26.000 de pasageri pe această destinaţie, potrivit lui Nicolae Demetriade, preşedintele agenţiei World Travel, care reprezintă în România companiile aeriene Emirates Airlines şi flydubai. Astfel, la o medie a cheltuielilor de 800 de euro pentru drum şi cazare, la care se adaugă 750 de euro alocaţi în medie pentru masă, suveniruri şi alte cumpărături, reiese că românii au cheltuit anul trecut pentru vacanţe în Dubai peste 40 de milioane de euro.

Sezonul de turism din Dubai s-a extins în ultimii ani, astfel că românii pleaca în vacanţă nu numai în perioada clasică octombrie-martie, când temperaturile sunt mult mai ridicate faţă de cele din ţară şi a crescut cererea turistică şi în perioada mai-septembrie.

"O categorie specială o reprezintă turiştii care călătoresc pentru shopping în perioada reducerilor, în special în primul sezon de reduceri, respectiv lunile ianuarie şi februarie. În ultimii ani trendul este unul ascendent şi în ceea ce priveşte alegerea Dubaiului ca destinaţie pentru petrecerea revelionului", a spus Diana Păşcuţ, coordonator de marketing la Pegas Holidays, divizia de vacanţe de lux a grupului Christian Tour.

Mircea Vladu de la Happy Tour Group afirmă că cele 270 de locuri pe care le-a avut disponibile pentru revelion în Dubai s-au epuizat imediat ce au fost scoase la vânzare.

"Am avut chiar un grup de şase persoane care a platit 45.000 euro pentru o vacanţă de revelion la hotelul Atlantis Palm. Anul trecut am vândut mai multe pachete de 18.000-25.000 de euro la hoteluri de cinci şi şase stele, situate pe plajă. Happy Tour Group a vândut în aprilie la două familii de români (4 adulţi şi 5 copii), 11 nopti in Dubai, pentru care turiştii au plătit 45.000 de euro", a adăugat el.

Au fost români care s-au cazat şi la celebrul Burj-al Arab. Doar Happy Tour Group a rezervat anul trecut zece pachete turistice la cel mai renumit hotel din lume, la preţul de aproape 1.500 de euro camera pe noapte.

Programul de dezvoltare a zonei este foarte ambiţios, spune Nicolae Demetriade, şi oferă perspective de creştere exponenţială a numărului de vizitatori în Dubai, unde urmează să se construiască proiecte importante, printre care un parc tematic de distracţii, cel mai mare centru comercial din lume, Mall of the World, care va include şi 100 de hoteluri, replica exactă a Taj Mahal-ului, un parc care va depăşi în suprafaţă cu 30% Hyde Park din Londra şi o zonă cu galerii de artă care să primeasca şase milioane de turişti pe an.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici