- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto
Andre-Gustave sau André Citroën s-a născut în 1878 în Paris într-o familie numeroasă, fiind al cincilea copil la părinţi, şi a devenit un industriaş francez cunoscut în lume datorită automobilului care îi poartă numele, scrie Business Magazin.
![Imaginea articolului Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/15167823/1/citroen.jpg?width=560)
Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto (Imagine: Citroen.com)
Numele Citroen provine de la "Limoenman", care în limba olandeză înseamnă "omul cu lămâi mici", apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.
André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcţia turnului Eiffel l-a făcut să îşi dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer şi designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naştere al mamei sale, care murise recent.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump anunță că se întoarce în Pennsylvania pentru un miting „mare și frumos”, după tentativa de asasinat: „Ce zi o să fie!”
-
Adrian Sârbu: Problema lui Trump este zâmbetul Kamalei Harris. Ce e mai frumos decât un zâmbet de femeie?
-
E oficial – Au început Jocurile Olimpice de la Paris 2024 – Nadia Comăneci şi Rafa Nadal, purtători ai torţei olimpice
-
Kamala Harris câştigă teren în sondaje, în timp ce Trump încearcă să o eticheteze drept marxistă
În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de "V", a intuit mai multe posibilităţi de utilizare a procedeului şi a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.
În 1908, a fost angajat la automobilele Mors şi a reuşit să crească producţia companiei de la 125 de automobile pe an la 1.200. La vârsta de 24 de ani, a pus bazele primei sale companii La Société des Engrenages Citroën (compania de angrenaje), pe care o transformă după Primul Război Mondial într-o companie de produs automobile. Prima maşină Citroën a ieşit de pe linia de asamblare în 1919. De-a lungul anilor construieşte mai multe fabrici în Franţa, iar în 1932, Citroën a devenit al patrulea producător de automobile din lume ca mărime.
Pe lângă faptul că a adus producţia în masă a autovehiculelor în Europa, Citroën a creat o reţea de sedii unde oferea servicii postvânzare, dar a şi implementat mai multe semne de circulaţie în infrastructura franceză.
Costurile pentru dezvoltarea automobilului Traction Avant, care, ironic, va creşte vânzările companiei, a dus la falimentul Citroën în 1934. Compania a fost preluată de creditorul principal, Michelin, apoi reorganizată în 1935.
Conform Business Magazin, André Citroën a rămas în istorie datorită faptului că a adus metodele de reducere a costurilor şi timpului de producţie în industria europeană de automobile.
Maşina introdusă în 1919 a devenit versiunea europeană a modelului Ford T, făcând automobilul accesibil omului obişnuit. Un alt model de succes al companiei îl reprezintă TA 7, aceasta fiind prima maşină populară cu tracţiune faţă.
André Citroën a suferit de cancer la stomac şi a murit în 1935.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/15165121/1/londra-publimedia-shutterstock.jpg?height=75)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/15160344/1/16081427-l.jpg?height=75)
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/trump-neta.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=110)
![](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21335/22384188/1/bere-la-pet-83893508-xl.jpg?width=110)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](https://media.alephnews.ro/2024/07/paris-olympics-2024-sportstiger-1675430650264-original.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22444333/1/via-transilvanica.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5852/22433921/1/polina-rytova-pj6zv6ih1ay-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/https-wwwcancanro-wp-content-uploads-2024-07-andrei-versace-2-2-1722015985.jpg?width=200)
CANCAN.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2024/07/2-main-1721979523.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=15167823&pid=1)