Profitul Yahoo a scăzut de aproape 15 ori în primul trimestru, la 21 milioane de dolari

Profitul Yahoo a scăzut în primul trimestru de aproape 15 ori, de la 312 milioane de dolari în acelaşi interval din 2014 la 21 de milioane de dolari, după ce veniturile din afişarea de publicitate şi din căutarea pe internet au coborât pentru prima dată în ultimii ani.

148 afișări
Imaginea articolului Profitul Yahoo a scăzut de aproape 15 ori în primul trimestru, la 21 milioane de dolari

Profitul Yahoo a scăzut de aproape 15 ori în primul trimestru, la 21 milioane de dolari (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Veniturile, excluzând comisioanele plătite unor parteneri, au scăzut de la 1,09 miliarde de dolari la 1,04 miliarde de dolari în perioada analizată, sub aşteptările analiştilor. Economiştii au estimat că veniturile Yahoo se vor situa la 1,06 miliarde de dolari în primul trimestru, relatează The Wall Street Journal.

Veniturile din afişările de reclame au coborât cu 7% în primele trei luni ale anului, la 381 de milioane de dolari, excluzând comisioanele, în timp ce veniturile generate de publicitatea din căutarea pe internet au scăzut cu 3%, la 432 de milioane de dolari, excluzând costurile de trafic.

Cota Yahoo pe piaţa afişării de reclame din SUA va scădea în acest an de la 5,5% la finalul lui 2014 la 4,6%, potrivit firmei de cercetare eMarketer. De asemenea, analiştii anticipează că Twitter va depăşi Yahoo în acest an şi va deveni al treilea mare vânzător de publicitate online din SUA, în spatele Google şi Facebook.

De la preluarea conducerii de către Marissa Mayer, compania americană s-a concentrat pe crearea unor noi tehnologii de căutare pe internet şi şi-a propus să controleze până la 49% dintre căutările făcute pe desktop-uri, datorită unui parteneriat încheiat cu Microsoft.

Volumul căutărilor efectuate pe Yahoo a urcat în primul trimestru la cel mai înalt nivel din ultimii cinci ani, graţie unui parteneriat încheiat de compania americană cu Mozilla, prin care Yahoo a devenit motorul de căutare implicit la Mozilla.

Mayer a afirmat că speră ca Yahoo să dezvolte noi instrumente de căutare, orientate spre "acţiune", pentru a concura cu Siri, produs de Apple, şi cu Google Now.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici