Mulți români aleg, în continuare, să cumpere mașini second-hand din străinătate. Dar nu toate reușesc să treacă de verificările tehnice obligatorii, scrie ProMotor.
În primele 6 luni al acestui an, Registrul Auto Român (RAR) a respins zeci de mii de vehicule, după ce inspectorii au descoperit probleme majore de siguranță.
La solicitarea ProMotor, Registrul Auto Român a transmis care au fost principalele motive de respingere a vehiculelor la mâna a doua.
„Numărul vehiculelor utilizate pentru care RAR a emis CIV în prima parte a anului 2025 a fost de 254.307. Dintre acestea, aproximativ 8% au fost inițial respinse în urma verificărilor”, se arată în răspunsul transmis de Registrul Auto.
Respingerile au fost cauzate de probleme care pot pune în pericol viața șoferilor, precum frânele nefuncționale sau instalația electrică defectă.
De asemenea, multe mașini au avut probleme cu roțile, suspensia sau șasiul și au fost respinse de inginerii RAR.
Conform raportului oficial, printre cele mai frecvente probleme s-au numărat:
În medie, fiecare vehicul respins a avut cel puțin 6-7 defecțiuni majore sau alte probleme care au dus la respingerea inițială a vehiculului la RAR.
Pentru a evita respingerea la RAR, este recomandat ca înainte să faci următoarele verificări:
O verificare preventivă costă mult mai puțin decât reparațiile obligatorii după respingere. În plus, își permite să circuli în siguranță cu mașina.
De asemenea, e important să verifici ce acte sunt necesare înainte de a merge cu mașina la RAR. Poți afla aceste detalii de pe pagina de internet a instituției, www.rarom.ro.
O mașină respinsă la RAR nu poate fi înmatriculată până când defecțiunile nu sunt remediate și verificarea tehnică nu este trecută.
Dacă totuși proprietarul iese cu ea pe drumurile publice, situația devine mult mai gravă decât o simplă amendă.
Conform Codului Penal, punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat reprezintă infracțiune. Aceasta se sancționează cu închisoare de la 1 la 3 ani sau cu amendă penală.