- Home
- Economic
- BERLIN, (24.09.2015, 16:36)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Scandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen (VW) a lovit mediul de afaceri şi politic din Germania, iar analiştii avertizează că criza poate deveni principalul risc la care este expusă economia, mai periculos decât criza din Grecia, relatează Reuters.
7182 afișări
Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Volkswagen este cel mai mare dintre producătorii auto germani şi unul dintre principalii angajatori din ţară, cu peste 270.000 de salariaţi în Germania şi un număr chiar mai mare care lucrează pentru furnizori.
Directorul general Martin Winterkorn a plătit deja preţul scandalului manipulării rezultatelor testelor de poluare ale automobilelor diesel, izbucnit în SUA, şi şi-a anunţat miercuri demisia, iar analiştii evaluează impactul crizei asupra economiei germane.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
"Dintr-o dată, Volkswagen a devenit un risc mai mare pentru economia germană decât criza datoriilor din Grecia", a declarat Carsten Brzeski, economist şef la ING.
El a arătat că dacă vânzările VW vor scădea în America de Nord în lunile următoare, acest fapt va avea impact nu doar asupra companiei, ci şi asupra întregii economii germane.
Volkswagen a vândut anul trecut aproape 600.000 de automobile în SUA, reprezentând circa 6% din vânzările globale de 9,5 milioane de vehicule.
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a avertizat că grupul riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari, sumă care depăşeşte profitul operaţional din 2014.
Chiar dacă această sumă poate fi acoperită de rezervele de numerar de 21 de miliarde de euro deţinute de grup, scandalul a provocat temeri că vor avea loc concedieri masive.
O îngrijorare mai largă a guvernului german este că şi alţi producători auto, precum Daimler şi BMW, ar putea să fie afectaţi de dezastrul de la VW.
Nu există informaţii că cele două companii ar fi comis ilegalităţi, iar unii analişti consideră că impactul va fi limitat.
Guvernul german a dat asigurări miercuri că industria auto va rămâne un pilon important al economiei, în pofida adâncirii crizei la VW.
"Este o industrie extrem de inovativă, de mare succes pentru Germania, cu numeroase locuri de muncă", a spus un purtător de cuvânt al Ministerului Economiei.
Analiştii avertizează însă că tocmai această dependenţă de sectorul auto ar putea deveni un pericol pentru economie, care va creşte în acest an, potrivit estimărilor, cu 1,8%.
Germania se confruntă deja cu impactul încetinirii creşterii economiei chineze.
"Dacă vânzările auto vor scădea, faptul va afecta şi furnizorii şi cu ei întreaga economie", a declarat Martin Gornig, analist la institutul de cercetări DIW din Berlin.
În 2014, în industria auto germană lucrau 775.000 de persoane, reprezentând aproape 2% din forţa de muncă totală.
În plus, automobilele şi componentele auto sunt cele mai de succes exporturi ale Germaniei, cu vânzări în străinătate de peste 200 de miliarde de euro în 2014, respectiv aproape o cincime de totalul exporturilor ţării.
"Acesta este motivul pentru care scandalul nu este un fleac. Economia germană a fost lovită în centrul său, în marca Made în Germany", a declarat Michael Huether, şeful institutului economic IW.
Există şi voci care susţin că impactul asupra economiei nu va fi exagerat.
"Nu cred că întreaga industrie auto germană va fi afectată. Nu va fi recesiune din cauza unei singure companii", a spus Joerg Kraemer, economist şef la Commerzbank.
Asociaţia comercială germană BGA a încercat la rândul ei să calmeze publicul, apreciind că nu există semnale că clienţii din străinătate încep să pună la îndoială calitatea şi seriozitatea companiilor germane.
"Nu există o suspiciune generală faţă de bunurile cu eticheta Made in Germany”, a declarat directorul general al BGA, Andre Schwarz.
El a recunoscut faptul că există un anumit nivel de îngrijorare în rândul companiilor germane, că scandalul legat de înşelătoria privind nivelul real al emisiilor motoarelor diesel ar putea avea un efect de domino asupra afacerilor lor, erodând marca "Made in Germany".
Unii analişti văd o ironie a situaţiei. În timp ce economia Germaniei a rezistat crizei datoriilor din zona euro şi încetinirii din China, se poate confrunta acum cu cel mai mare risc, venit chiar din interior, din partea unei companii proprii.
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: SCANDALUL VOLKSWAGEN - Die Welt: Guvernul german şi UE ştiau că VW utiliza sisteme speciale privind emisiile - VIDEO
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe