Românii au băut mai puţină bere în primele luni ale anului comparativ cu 2010. Cât trebuie să muncească un român pentru un litru de bere

Vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind mai mici cu 25% faţă de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de vârf al industriei berii, a declarat, vineri, directorul executiv al asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu.

320 afișări
Imaginea articolului Românii au băut mai puţină bere în primele luni ale anului comparativ cu 2010. Cât trebuie să muncească un român pentru un litru de bere

Românii au băut mai puţină bere în primele luni ale anului comparativ cu 2010. Cât trebuie să muncească un român pentru un litru de bere (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Nu putem estima cum va evolua piaţa în acest an, pentru că în 2010 de exemplu piaţa a scăzut în primul semestru dar a crescut în a doua jumătate a anului. În schimb, în 2009 ambele semestre au fost de scădere", a spus Bratu într-o conferinţă de presă.

În primele trei luni consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri.

Bratu a adăugat că un român trebuie să muncească 30 de minute pentru a putea cumpăra un litru de bere, mult peste media europeană, de opt minute.

Consumul de bere acasă este covârşitor mai mare decât cel din baruri şi restaurante, reprezentând 70-75% din total.

Totodată, 49% din vânzări sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticlă, 16% doză, iar 3% draught.

Piaţa de profil din România este estimată la două miliarde de euro.

Vânzările au scăzut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. În ultimii doi ani piaţa berii a scăzut cu 16%, vânzările atingând cota maximă, de 20,2 milioane hectolitri, în 2008.

Circa 99% din berea vândută în România este produsă local.

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în 2004 şi are ca membri companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod şi Ursus Beweries.

Cele cinci companii au produs anul trecut 15,3 milioane hectolitri de bere, în zece fabrici.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici