Salonul Auto de la Geneva arată situaţia solidă a unor companii în Europa, dar şi problemele altora

Situaţia diferită a constructorilor auto în Europa este evidentă la Salonul de la Geneva, angajamentul Nissan privind producţia în Marea Britanie şi estimările solide de vânzări ale Volkswagen şi BMW contrastând cu discountul mare al unei emisiuni de acţiuni anunţate de Peugeot.

656 afișări
Imaginea articolului Salonul Auto de la Geneva arată situaţia solidă a unor companii în Europa, dar şi problemele altora

Salonul Auto de la Geneva arată situaţia solidă a unor companii în Europa, dar şi problemele altora (Imagine: Mediafax Foto)

Grupul auto japonez Nissan a anunţat marţi, în prima zi a salonului, că va investi 200 de milioane de dolari pentru a produce de la mijlocul anului următor modelul Invitation, din clasa subcompactă, în Marea Britanie. La fabrica Nissan din Sunderland numărul angajaţilor va creşte cu 600, la 6.000. Producerea modelului în Marea Britanie, susţinută de un împrumut de 15 milioane de dolari de la guvernul britanic, va crea circa 2.000 de locuri de muncă la Nissan şi furnizori.

De la fabrica auto din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, Nissan livrează circa 500.000 de maşini anual, iar în primă fază producţia Invitation s-ar putea situa la 100.000 de unităţi.

Grupul german Volkswagen se află într-o cursă de urmărire a Toyota, cel mai mare producător la nivel mondial. Directorul general, Martin Winterkorn, este încrezător că Volkswagen îşi poate atinge obiectivul de a deveni cel mai mare constuctor, după vânzările solide de la începutul acestui an.

BMW se aşteaptă, de asemenea, la creşterea vânzărilor după ce acestea au urcat cu 14% în februarie. Producătorul german dispune de o gamă de modele lansate recent, iar creşterea din India şi China compensează piaţa mai slabă din Europa.

Divizia de lux a Volkswagen, Audi, anticipează în acest an o creştere de peste 4%, ritmul estimat al pieţei globale, a afirmat directorul de vânzări, Peter Schwarzenbauer.

"Considerăm că putem avea rezultate mai bune. Efectul pieţelor mai slabe din sudul Europei ar trebui să fie suficient compensat", a spus el.

Cererea pentru maşini de lux în China, unde Audi este lider de piaţă, va continua să urce în următorii ani. Piaţa ar putea creşte de peste două ori, la 2,3 milioane de maşini până în 2020, de la 945.000 anul trecut. Audi a vândut peste 200.000 de maşini în primele două luni ale anului, un record pentru companie.

PSA Peugeot Citroen a arătat, însă, o altă faţă a sectorului auto. Grupul francez, al doilea mare constructor auto din Europa, vrea să atragă finanţare de 1 miliard de euro printr-o emisiune de acţiuni efectuată la un preţ cu 42% sub cotaţia bursieră de luni.

Peugeot a anunţat că va oferi 16 acţiuni noi pentru fiecare 31 de titluri aflate deja în circulaţie la un preţ de 8,27 euro pe unitate, cu 42% sub cotaţia bursieră de la finalul şedinţei de luni, discount care a cauzat marţi scăderea acţiunilor companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici