Spaţiul aerian dintre Europa şi Statele Unite va fi liberalizat

Spaţiul aerian dintre Europa şi Statele Unite va fi liberalizat, duminică, măsura având rolul de a intensifica concurenţa pe piaţa operatorilor de ransport aerian, ceea ce ar putea însemna reducerea tarifelor de călătorie.

26 afișări
Imaginea articolului Spaţiul aerian dintre Europa şi Statele Unite va fi liberalizat

Spaţiul aerian dintre Europa şi Statele Unite va fi liberalizat (Imagine: Mediafax Foto)

Acordul "Cer deschis" ("Open Sky") înlocuieşte regulile care datează din al Doilea Război Mondial şi permite operatorilor să aibă acces la orice oraş din SUA din orice locaţie din Europa, şi invers.

Implementarea acestor reglementări face posibilă realizarea de fuziuni transatlantice pentru crearea primelor companii globale din sectorul transportului aerian.

Totuşi, vor exista dificultăţi semnificative în realizarea acestor obiective, iar o a doua rundă de negocieri, programată pentru 15 mai, ar putea conduce la o distanţare între SUA şi Marea Britanie.

British Airways a fost printre primele companii care au acceptat acordul, plănuind să lanseze primele zboruri către SUA de pe aeroporturile Charles de Gaulle din Paris şi Heathrow din Londra.

În acelaşi timp, companiile concurente Air France şi Delta Air Lines intenţionează să opereze de pe Heathrow, prin intermediul unei companii mixte care va genera circa 8 miliarde de dolari anual.

"Consider că Europa va beneficia mai mult decât Statele Unite, dar europenii nu vor fi de acord probabil. Există beneficii pentru ambele părţi, dar pentru SUA este în principal vorba de a pătrunde pe Heathrow", a afirmat Dorothy Robyn, analist la firma de consultanţă The Brattle Group, cu sediul în Washington.

SUA a avut în ultimele decenii acces limitat pe Heathrow la două companii americane, în prezent fiind vorba despre American Airlines, United Airlines. Corespunzător, British Airways şi Virgin Atlantic aveau acces la destinaţiile din SUA.

Totuşi, acordul de liberalizare ar putea fi revizuit, în contextul în care negociatorii americani şi europeni intră în a doua rundă de negocieri, care are rolul de a clarifica divergenţele rămase.

Unele state din Europa, în frunte cu Marea Britanie, au criticat rezultatele acordului, susţiânnd că negociatorii europeni au făcut prea multe concesii politice în prima rundă.

În forma actuală a acordului, SUA menţin limitele impuse investiţiilor străine la operatorii americani. Statele membre ale UE vor solicita modificarea acordului dacă oficialii de la Washington nu admit, până în 2010, investiţiile străine în operatorii aerieni americani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici