Tarifele de navigaţie mai mici pentru avioanele care operează pe Otopeni

Tarifele de navigaţie plătite de majoritatea aeronavelor care operează pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) vor scădea de la 1 ianuarie 2010, după aplicarea unei noi formule de calcul, în conformitate cu normele europene, care ar putea genera însă pierderi financiare ROMATSA.

31 afișări
Imaginea articolului Tarifele de navigaţie mai mici pentru avioanele care operează pe Otopeni

Tarifele de navigaţie mai mici pentru avioanele care operează pe Otopeni (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

Statele membre ale Uniunii Europene trebuie să stabilească, până cel târziu la data de 1 ianuarie 2010, tarife de navigaţie aeriană terminală conform unei noi formule de tarifare, care să reflecte în mod transparent costurile totale pentru furnizarea serviciile de navigaţie aeriană terminală prestate utilizatorilor spaţiului aerian, în conformitate cu prevederile unui regulament al Comisiei Europe (CE) privind schema comună de tarifare pentru serviciile de navigaţie aeriană.

Prevederile regulamentului CE vor fi aplicate, de la 1 ianuarie 2010, exclusiv la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

"În urma consultărilor cu aeroporturile şi operatorii aerieni, organizate de R.A. ROMATSA în perioada 9-10 septembrie 2009, a rezultat că varianta prin care se asigură un impact moderat şi
echilibrat al aplicării Regulamentului (CE) nr 1794/2006 atât asupra utilizatorilor spaţiului aerian, cât şi asupra R.A. ROMATSA, este implementarea prevederilor acestuia doar pentru Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, singurul aeroport din România unde media traficului a depăşit valoarea de 50.000 mişcări comerciale pe an", se arată în referatul de aprobare al proiectului.

Regulamentul comunitar este obligatoriu numai pentru aeroporturile cu mai mult de 50.000 de mişcări comerciale anual, calculate ca medie pe ultimii trei ani, statele având posibilitatea de a decide însă aplicarea acestuia şi pe alte aeroporturi cu un trafic anual mai redus.

Potrivit MTI, aplicarea regulamentului pe celelalte aeroporturi, luate individual, ar conduce, cu excepţia Aeroportului Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, la creşterea substanţială a costurilor pentru utilizatori.

Tariful final care va rezulta în urma parcurgerii procedurilor prevăzute în Regulamentul CE urmează să fie notificat Comisiei Europene.

"Menţionăm că aplicarea Regulamentului doar pe AIHCB poate conduce în cazul R.A. ROMATSA la pierderi financiare din activitatea de prestări servicii de navigaţie aeriană terminală, aceasta urmând să analizeze împreună cu operatorii aerieni şi aeroporturile un pachet de măsuri pentru minimizarea acesteia", se mai arată în referatul de aprobare.

Aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, ROMATSA a fost înfiinţată în anul 1991 şi activează în domeniul serviciilor de trafic aerian, furnizate aeronavelor civile care survolează spaţiul aerian al României.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici