Transferoviar Grup a închiriat trei linii de cale ferată de la CFR SA

CFR SA a atribuit joi operatorului Transferoviar Grup din Cluj Napoca un contract de închiriere de cale ferată aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile aferent sucursalei din Bucureşti pentru trei secţii de circulaţie, a anunţat administratorul infrastructurii feroviare.

839 afișări
Imaginea articolului Transferoviar Grup a închiriat trei linii de cale ferată de la CFR SA

Transferoviar Grup a închiriat trei linii de cale ferată de la CFR SA (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax foto)

Contractul a fost atribuit în urma unei licitaţii publice derulate la Bursa Română de Mărfuri, a anunţat vineri CFR SA, fără să precizeze valoarea acestuia.

Astfel, Transferoviar Grup şi-a adjudecat secţiile Bucureşti Sud Călători -Titan Sud, Bucureşti Sud Călători - Olteniţa şi Căciulaţi - Snagov Plaje.

Durata de valabilitate a contractului este de patru ani, iar criteriul de atribuire a fost preţul cel mai mare şi preluarea secţiei în cel mai scrut timp de la adjudecare.

Operatorul feroviar este obligat să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii.

Transferoviar Grup a fost înfiinţat în 2003 de omul de afaceri Călin Mitică. Activitatea principală este transportul de marfă şi manevrele feroviare, iar cea secundară reparaţii de vagoane de marfă şi călători şi locomotive. Grupul a intrat anul trecut pe piaţa transportului feroviar de călători, pe două rute din judeţele Buzău şi Bihor.

În luna iunie, CFR SA a interzis accesul pe şine firmei Transferoviar Grup, dar şi operatorilor Servtrans Invest, Regiotrans şi Grup Transport Feroviar din cauza debitelor restante la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI). După ce acestea şi-au achitat datoriile, o săptămână mai târziu, CFR a ridicat interdicţia.

Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile.

În luna noiembrie, CFR SA a atribuit trei contracte de închiriere de cale ferată aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile aferent sucursalelor Timişoara, Cluj şi Galaţi operatorilor RC-CF Trans, Via Terra Spedition şi Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet.

Guvernul a decis în iunie închirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferată şi închiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimând că operaţiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, măsură convenită cu Fondul Monetar Internaţional.

Executivul s-a angajat în urma negocierilor cu Fondul Monetar Internaţional să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găseşte un investitor care să realizeze întreţinerea acestora şi care va fi selecţionat în urma unor licitaţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici