Trei sferturi dintre români vor cheltui peste 1.000 de lei de sărbători

Aproape trei sferturi dintre locuitorii din mediul urban vor cheltui între 1.000 şi 3.000 de lei pentru Crăciun şi Revelion, în timp ce aproximativ 18% din aceştia vor avea la dispoziţie o sumă mai mică de 1.000 de lei, potrivit studiului realizat de MEDNET Marketing Research Center.

377 afișări
Imaginea articolului Trei sferturi dintre români vor cheltui peste 1.000 de lei de sărbători

Trei sferturi dintre români vor cheltui peste 1.000 de lei de sărbători (Imagine: Arhiva Foto Mediafax)

Bugetul total alocat pentru sărbătorile din acest an, de Crăciun şi Revelion, este estimat la 1.660,87 lei, potrivit datelor studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat în mediul urban.

O parte semnificativă a bugetului pentru sărbătorile de iarnă va fi destinată cumpărării produselor alimentare şi nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, în medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, încălţăminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei. Mai mult, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de aceştia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia sărbătorilor.

De altfel, respondenţii care au ales să petreacă această perioadă călătorind vor plăti pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru ieşirile la restaurant sau în oraş, suma medie alocată va fi de 287,89 lei.

În oraşele cu mai mult de 100.000 de locuitori, suma medie alocată pentru sărbătorile de iarnă înregistrează un trend ascendent comparativ cu anii precedenţi, bugetul mediu calculat pentru această categorie de oraşe atingând o valoare de 1.698,81 lei.

Dacă în anul 2015 locuitorii oraşelor mari intenţionau să cheltuiască în medie 638,24 lei pe alimente, în 2016, bugetul mediu a înregistrat o uşoară creştere până la valoarea de 656,09 lei. Pe de altă parte, în aceste oraşe, faţă de alţi ani când bugetul alocat produselor alimentare (reprezentând îmbrăcăminte, încălţăminte, ornamente, cosmetice etc.) era în scădere, în 2016 se înregistrează o creştere până la valoarea de 440,22 lei, potrivit studiului MEDNET Marketing Research Center.

Există şi persoane care nu-şi pot permite să cumpere de Crăciun sau Revelion tot ce şi-ar dori, din cauza limitărilor financiare. Cele mai menţionate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT&Gadget-uri (computer, telefon, tabletă etc.), electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte.

În oraşele mari, cei care se vor bucura de sărbătorile de iarnă mergând în excursii sau în călătorii, sunt dispuşi să aloce 839,21 lei, comparativ cu 1.008,46 lei, în 2015.

În ceea ce priveşte ieşirile la restaurant sau în oraş, locuitorii oraşelor cu mai mult de 100.000 de locuitori vor avea un buget mediu de 299,21 lei în 2016, faţă de 337,92 lei în 2015.

În ceea ce priveşte bugetul alocat cadourilor, suma alocată de la an la an de cei din oraşele mari, cu peste 100.000 de locuitori, este în creştere, de la 512,75 lei în 2015, la 577,22 lei în 2016.

Procentul celor care intenţionează să ofere cadouri de sărbătorile de iarnă, Crăciun şi Revelion, se menţine la peste 90%. Cele mai căutate produse, pentru a fi oferite sunt articolele de îmbrăcăminte sau încălţăminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele, parfumurile, dulciurile şi jucăriile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, în special, membri ai familiei: soţ, soţie, partener, parteneră, copii etc.

În 2016, puţin peste o treime dintre respondenţii din mediul urban (oraşe mici, mijlocii şi mari) şi-au exprimat intenţia de a cumpăra brad natural de Crăciun. Cei mai mulţi dintre respondenţi (50.7%) deţin deja un brad artificial, în timp ce aproape 5% nu vor împodobi un brad anul acesta.

În ceea ce priveşte Revelionul, 80,9% din respondenţi intenţionează să-l petreacă în ţară, în timp ce numai 2% vor pleca în străinătate, iar 4% din locuitorii din urban urmând să lucreze de Revelion.

Dintre cei care vor rămâne în ţară de Revelion, 78,3% vor petrece alături de familie sau prieteni, în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 11,4% vor merge la un restaurant sau în club, în timp ce 8% vor petrece într-o staţiune montană sau balneară din România.

Procentul celor care vor ieşi în aer liber, în Piaţa Centrală sau Piaţa Universităţii, spre exemplu, la trecerea dintre ani este de 2,3%.

Studiul „Cumpărăturile de Sărbători” a fost realizat pe un eşantion considerat reprezentativ de cercetători la nivel naţional urban, care a inclus oraşe mari cu mai mult de 100.000 de locuitori, oraşe mijlocii, care au între 30.000 şi 100.000 de locuitori şi oraşe mici, care au sub 30.000 de locuitori.

Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani, în perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici