Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc

Turcia va construi un canal între Marea Neagră şi Marea Marmara care va descongestiona traficul în Bosfor şi va transforma oraşul Istanbul "în două peninsule şi o insulă", a declarat, miercuri, premierul Recep Tayyip Erdogan, transmite Bloomberg.

865 afişări
Imaginea articolului Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc

Turcia va construi Canalul Istanbul, între Marea Neagră şi Marea Marmara. Premier: Avem nevoie de un proiect magnific, nebunesc (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Canalul Istanbul va avea o lungime de 50 de kilometri, o lăţimede 150 de metri şi o adâncime de 25 de metri şi va permitetranzitul a până la 160 de nave pe zi, inclusiv tancuripetroliere mari, a spus Erdogan, adăugând că planificarealucrărilor va dura doi ani.

Erdogan a evitat să facă o estimare a costului proiectului sausă precizeze locaţia canalului, afirmând că aceasta va fi ţinutăsecretă, "pentru a se evita reacţiile negative sau nedrepte",înainte de începerea lucrărilor.

Primarul Istanbulului, Kadir Topbas, a declarat, răspunzând uneiîntrebări din partea unui reporter, că proiectul va costa peste 10miliarde de dolari, iar construcţia acestuia va dura opt ani.

Turcia încearcă să descongestioneze traficul prinstrâmtoarea Bosfor.

Administraţia americană pentru informaţii în domeniul energiei acalificat această strâmtoare drept una dintre cele mai aglomeratelocuri din lume şi unul dintre cele mai dificile rute maritime.

În 2009 circa 2,9 milioane de barili de petrol au fosttransportate zilnic prin Bosfor, în scădere de la 3,4 milioane debarili în 2004, potrivit agenţiei americane.

Scăderea a avut loc după ce Rusia a început să exporte petrolprin porturile de la Marea Baltică, în loc de Marea Neagră.

Cele mai mari nave care navighează prin Bosfor în prezent suntcunoscute sub numele de "suezmaxes", întrucât sunt cele mai marivase care tranzitează şi canalul Suez, cu încărcătură maximă, de unmilion de barili de petrol.

Canalul Istanbul va permite unor nave petroliere mari,cu o capacitate de două ori mai mare, să intre în MareaNeagră, fiind posibil să scadă astfel cererea pentru vasemai mici care să transporte petrol rusesc.

"Dacă acest canal va fi construit, iar infrastructura portuarădin Marea Neagră se va dezvolta în consecinţă, atuncinavele mari vor putea absorbi volumul transportat de vasemai mici", a declarat Luis Mateus, analist la companiaRiverlake Shipping din Geneva.

Peste Canalul Istanbul vor fi construite poduri şi şosele,urmând să fie flancat de hoteluri şi imobile rezidenţiale, a spusErdogan, adăugând că nu vor fi probleme de finanţare.

"Turcia are nevoie de un proiect magnific, nebunesc, până în2023", a mai arătat premierul, referindu-se la cea de-a 100-aaniversare a declarării Republicii Turcia.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici