Un român consumă în medie 86 de litri de bere pe an. Scade consumul la PET şi creşte cel la sticlă

264 afişări
Imaginea articolului Un român consumă în medie 86 de litri de bere pe an. Scade consumul la PET şi creşte cel la sticlă

Un român consumă în medie 86 de litri de bere pe an. Scade consumul la PET şi creşte cel la sticlă

Volumul pieţei de bere a fost în 2019 de 16,7 milioane de hectolitri, situându-se la aproximativ acelaşi nivel (+0,4%) faţă de anul anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României. Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 litri, iar ambalajele de sticlă şi-au mărit ponderea în consum.

“Sectorul de bere continuă să aibă o contribuţie semnificativă la economia şi societatea din România. Chiar şi în condiţiile unei stagnări în volum a pieţei, industria berii asigură, direct şi indirect, un număr important de locuri de muncă şi generează creştere prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local şi de a consolida o industrie responsabilă. Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei COVID-19. Mai mult ca oricând, Asociaţia îşi propune să continue impactul pozitiv al sectorului de bere în România”, a declarat Dan Robinson, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

Circa 97% din consumul de bere vine din producţia locală, în timp ce 50% ingrediente sunt din agricultura României.

În ultimii ani, s-a remarcat o tendinţă a consumatorilor de a alege produse premium, astfel că a crescut ponderea ambalajelor din sticlă în consum în timp ce PET-ul scade. Astfel, sticla a ajuns la 30% din consum, doza la 22,3%, butoiul la 3,4%, iar PET-ul la 44,5%. Pe de altă parte, berea lager a continuat să domine preferinţele românilor şi anul trecut, cu o pondere de 93%. Mixurile de bere şi berile aromatizate şi-au adjudecat 3% din piaţă, iar categoria specialităţi, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roşie etc, 2,2% din piaţă. Berea fără alcool a deţinut o pondere de 1,7%. În ceea ce priveşte dinamica segmentelor în 2019, mixurile de bere şi berile aromatizate au crescut cel mai mult, cu 32,5%, în timp ce berea fără alcool a înregistrat o uşoară scădere de -8,2%. Celelalte segmente au rămas stabile, conform datelor transmise de Asociaţia Berarii României.

„Preferinţa românilor pentru mixurile de bere şi berile aromatizate este în creştere, urmând de altfel şi tendinţa europeană de consum. Deşi cu o pondere mică din piaţă, acest segment a înregistrat anul trecut o creştere record în România, de 32,5% faţă de anul anterior. Aceasta confirmă preferinţele tot mai variate ale românilor în materie de bere şi dorinţa lor de a experimenta gusturi noi, speciale”, a adăugat Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României. Membrii asociaţiei sunt Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania şi  Asociaţia Producătorilor de Hamei din România.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici