Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center a scăzut cu 13% anul trecut, la 69 milioane de euro

Publicat: 13 03. 2011, 12:57
Actualizat: 06 11. 2012, 13:46

În termeni comparabili, excluzând aportul spaţiului comercial disponibil pentru închiriere în urma extinderii, veniturile net din chirii încasate de Atrium la Militari Shopping Center au scăzut anul trecut cu 2,6%, de la 3,77 milioane de euro la 3,67 milioane de euro, potrivit raportului financiar al dezvoltatorului imobiliar.

Rata de ocupare a parcului de retail a scăzut uşor anul trecut, de la o medie de 99,6% în 2009 la 98,1% anul trecut.

Compania deţine şi două terenuri la Arad şi Constanţa, unde urmează să fie dezvoltate parcuri de retail. Valoarea de piaţă a acestor terenuri a scăzut anul trecut cu 7,8%, de la 22,8 milioane de euro la sfârşitul anului 2009 până la 21,54 milioane de euro în decembrie.

Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, care a fost finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro.

Veniturile nete din chirii la nivel de grup au crescut cu 11% anul trecut, de la 121,3 milioane de euro la 134,5 milioane de euro. Atrium a obţinut anul trecut un profit net de 112,4 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 438,5 milioane de euro în anul anterior.

Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria, Georgia şi Ucraina.