Vănzările auto din ţările în dezvoltare vor fi în 2012 pentru prima oară cele mai mari din lume

Vânzările de automobile din ţările aflate în dezvoltare le vor depăşi pentru prima oară pe cele din statele dezvoltate în 2012, potrivit unui studiu realizat de banca Scotia din Canada.

553 afișări
Imaginea articolului Vănzările auto din ţările în dezvoltare vor fi în 2012 pentru prima oară cele mai mari din lume

Vănzările auto din ţările în dezvoltare vor fi în 2012 pentru prima oară cele mai mari din lume (Imagine: Shutterstock)

"Anticipăm că vânzările de automobile din ţările în dezvoltare vor creşte cu 7% anul viitor, la 31 milioane de unităţi, şi vor depăşi livrările din Europa Occidentală, America de Nord şi Japonia", a afirmat economistul Carlos Gomes într-un comunicat.

În urmă cu 10 ani, în statele aflate în dezvoltare aveau loc sub 20% din vânzările de maşini la nivel mondial.

La cererea de automobile provenită din ţările emergente se vor adăuga, în 2012, redresarea vânzărilor din Japonia, după un an marcat de cutremurul şi tsunamiul din martie, dar şi livrările mai mari din Statele Unite.

În aceste condiţii, industria auto se îndreaptă spre un an record pentru vânzările de vehicule noi.

Problemele bugetare din Europa ar putea totuşi să limiteze la 4% avansul mondial al vânzărilor.

"Europa Occidentală va rămâne veriga slabă", potrivit băncii canadiene, care se aşteaptă ca vânzările să fie în declin în ţările mediteraneene afectate de criza datoriilor, în timp ce alte state de pe continent ar putea fi contaminate, dacă problemele nu vor fi rezolvate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici