Vânzările Dacia în Germania au revenit pe creştere în mai, cu un avans de trei ori faţă de piaţă

Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au revenit pe creştere în luna mai, cu un avans de 16,9%, la 4.903 maşini, de peste trei ori mai puternic decât cel al pieţei germane, care a urcat cu 5,2%, la 274.804 unităţi.

210 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia în Germania au revenit pe creştere în mai, cu un avans de trei ori faţă de piaţă

Vânzările Dacia în Germania au revenit pe creştere în mai, cu un avans de trei ori faţă de piaţă (Imagine: Stefan Birlodeanu/Mediafax Foto)

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,4% în aprilie, după ce în martie au urcat cu 3,1%, în timp ce în lunile ianuarie şi februarie avansul s-a situat la 25,4% şi, respectiv, 17,7%.

Cota de piaţă a Dacia s-a situat la 1,8%, în luna mai, potrivit Oficiului de Înmatriculări Auto german.

Dintre cele 33 de mărci analizate, 21 au înregistrat creştere a vânzărilor, iar restul scădere.

Şapte mărci au consemnat creşteri mai puternice decât Dacia. Înmatriculările Jeep au crescut cu 84,6%, la 757 maşini, cele ale Nissan cu 36,6%, la 4.682 autoturisme, cele ale Renault au urcat cu 32,5%, la 8.883 unităţi, în timp ce Volvo a avansat cu 29,6%, la 3.063 unităţi, Mazda cu 26,7%, la 4.523 maşini, Skoda cu 22,6%, la 15.884 maşini, iar Citroen cu 22,2%, la 5.098 autoturisme.

În primele cinci luni, vânzările Dacia au crescut cu 9,7%, la 20.618 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 1,6%.

Totalul vânzărilor auto din Germania în ianuarie-mai s-a situat la 1,26 milioane de maşini, cu 3,4% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Dintre mărcile analizate, 18 au avut o evoluţie pozitivă la cinci luni, iar restul scădere.

Mazda a consemnat cel mai puternic avans în Germania în primele cinci luni, de 26,5%, la 23.608 unităţi, urmată de Nissan, cu un avans de 26,3%, la 26.589 unităţi, Jeep cu 25,8%, la 3.191 maşini, Skoda cu 16,7%, la 71.347 maşini, Jaguar cu 15,9%, la 2.130 autoturisme, Land Rover cu 15,2%, la 6.815 unităţi, şi Ford, cu 13,6%, la 88.900 unităţi.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, creşterea înmatriculărilor de autoturisme Dacia noi în Franţa a încetinit în mai la 10,8% faţă de 45,6% în aprilie, dar a rămas cea mai puternică dintre mărcile cu vânzări semnificative în ianuarie-mai, perioadă în care Dacia este prezentă cu Sandero şi Duster în top zece al celor mai vândute maşini.

Înmatriculările Dacia au crescut în mai cu 10,8%, la 7.564 maşini. În primele cinci luni ale anului, vânzările Dacia în Franţa au crescut cu 27%, la 47.199 de maşini.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici