Vezi aici topul celor mai vândute modele de maşini din clasa mini, în 2010! Chevrolet Spark, Fiat Panda şi Hyundai i 10 ocupă primele poziţii

Cele mai bine vândute modele din clasa mini în 2010 au fost Chevrolet Spark, Fiat Panda şi Hyundai i 10, acestea reprezentând împreună aproape 70% dintr-o piaţă care a trecut cu puţin de 3.000 de unităţi.

190 afișări
Imaginea articolului Vezi aici topul celor mai vândute modele de maşini din clasa mini, în 2010! Chevrolet Spark, Fiat Panda şi Hyundai i 10 ocupă primele poziţii

Vezi aici topul celor mai vândute modele de maşini din clasa mini, în 2010! Chevrolet Spark, Fiat Panda şi Hyundai i 10 ocupă primele poziţii (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)

Vânzările maşinilor de clasă mini au scăzut anul trecut cu aproape 42%, de la 5.425 la 3.148 de unităţi, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Declinul înregistrat de acest segment a fost dublu faţă de scăderea consemnată de totalul pieţei autoturismelor, de 18%.

"Din totalul maşinilor vândute anul trecut, aproape 60% au fost achiziţii derulate prin programul «Rabla», iar cei mai mulţi cumpărători au optat pentru modelele Dacia, care are autoturisme din segmente superioare clasei mini. Din acest motiv, declinul clasei A a fost mai pronunţat", a explicat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.

Pe primul loc în topul maşinilor de segment mini s-a poziţionat Chevorlet Spark, cu aproape 35% din piaţă, urmat de Fiat Panda, cu peste 18% din vânzări şi Hyundai i 10, cu 15,5% cotă de piaţă. În anul 2009, primele trei locuri au fost ocupate de aceleaşi mărci, însă în ordine diferită, Hyundai fiind în fruntea clasamentului, urmat de Chevrolet şi Fiat.

Următoarele poziţii au fost ocupate de modelele Citroen C1, în urcare cu un loc, Suzuki Splash, în coborâre cu o poziţie şi Peugeot 107, care a stagnat pe locul şase. Fiat 500 a urcat o poziţie, pe locul şapte, urmat de Toyota Aygo, care a câştigat o poziţie, şi Ford Ka, model care a căzut două locuri.

Clasamentul maşinilor de clasă mini este închis de Smart Fortwo, care a eliminat anul trecut din top zece modelul Opel Agila.

Cu toate că piaţa segmentului mini reprezintă doar 3% din vânzările totale de autoturisme, membrii APIA afirmă că românii se vor orienta din ce în ce mai mult către maşinile cu consum redus de combustibil, urmare a unei tendinţe globale, dar şi ca efect al majorarii preţurilor carburanţilor.

"Avand în vedere tendinţele de down sizing în piaţă şi că în această clasă vor aparea modele noi, mai eficiente în ceea ce priveşte consumul de carburant şi cu emisii de dioxid de carbon reduse, mă astept la o revigorare a segmentului la valori normale, cum ar fi cel puţin nivelul din 2009. De asemenea, acest segment se va dezvolta şi pentru că motorizarile mici sunt favorizate fiscal", a mai spus Valmar.

Din segmentul maşinilor mini (clasa A) fac parte autoturismele care nu depăşesc 3,7 metri lungime şi sunt destinate transportului a cel mult patru persoane.

Vânzările de autoturisme noi în România au scăzut anul trecut cu 18,3%, la 106.328 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici