Zuckerberg recunoaşte că Facebook "a irosit doi ani" cu strategia pentru platformele mobile

Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a recunoscut că reţeaua de socializare "a irosit doi ani" cu strategia pentru platformele mobile şi a promis că problemele sunt aproape rezolvate, în primele comentarii publice după listarea companiei la bursă, în luna mai.

177 afișări
Imaginea articolului Zuckerberg recunoaşte că Facebook "a irosit doi ani" cu strategia pentru platformele mobile

Zuckerberg recunoaşte că Facebook "a irosit doi ani" cu strategia pentru platformele mobile (Imagine: AFP / MediafaxFoto)

Zuckerberg a afirmat că una dintre cele mai mari greşeli ale Facebook a fost dezvoltarea aplicaţiilor pentru smartphone-uri pe baza tehnologiei web-based HTML 5, în loc de a crea aplicaţii direct pe platformele iOS şi Android ale Apple şi Google.

"Este foarte dureros", a declarat fondatorul Facebook la conferinţa TechCrunch Disrupt din San Francisco, potrivit Financial Times.

El a anunţat că Facebook va lansa în curând o aplicaţie nouă pentru sistemul de operare Android, după ce a introdus recent una pentru iPhone.

Zuckerberg a evitat să discute detaliile financiare ale listării la bursă, dar a afirmat că declinul puternic înregistrat de acţiuni este dezamăgitor.

Facebook a atins recent un minim de 17,73 dolari pe acţiune, cu peste 50% sub cotaţia de 38 de dolari din ziua listării. Marţi, acţiunile reţelei de socializare au închis în urcare cu 3,3%, la 19,43 dolari, şi au depăşit 20 de dolari în sesiunea prelungită de tranzacţionare datorită comentariilor directorului general.

Zuckerberg a arătat că Facebook integrează serviciile mobile în fiecare aspect al activităţilor şi a efectuat mai multe schimbări interne, în dezvoltarea produselor, pentru a se concentra pe acest segment.

Şeful Facebook a spus că la un moment dat compania îşi va dezvolta activităţile în domeniul serviciilor de căutare, intrând astfel mai mult pe teritoriul Google.

"Înregistrăm 1 miliard de interogări pe zi şi nici măcar nu ne străduim să le atragem", potrivit lui Zuckerberg, care a precizat că majoritatea căutărilor sunt de persoane, dar şi de companii şi aplicaţii.

Întrebat despre impactul scăderii cotaţiei acţiunilor asupra moralului şi fidelităţii angajaţilor, Zuckerberg a spus că evoluţia titlurilor "nu a ajutat".

El a reiterat că Facebook se concentrează pe activităţi pe termen lung şi că în trecut compania nu a fost una controversată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici