COMENTARIU Sorin Avram: Barna şi Drulă, cu trenul, pe ruta Bucureşti - Restul Ţării

5414 afișări
Imaginea articolului COMENTARIU Sorin Avram: Barna şi Drulă, cu trenul, pe ruta Bucureşti - Restul Ţării

COMENTARIU Sorin Avram: Barna şi Drulă, cu trenul, pe ruta Bucureşti - Restul Ţării

Obrăznicia nu are culoare politică, aceasta fiind când roşie, când galbenă, când albastră, ca situaţia din România. Ministrul USR-PLUS al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că nu îl va demite pe şeful CFR Călători pentru declaraţiile făcute în noaptea în care pasagerii unui tren au rămas captivi mai multe ore, pentru că evaluarea profesionalismului unui manager se face ”aşezat, la rece”, nu după ”o declaraţie de moment”. Dacă ministrul al Transporturilor ar fi fost un pesedist, iar directorul CFR ar fi fost pus de el, atunci s-ar fi întâmplat la fel. Diferenţa ar fi fost dată de faptul că USR-PLUS ar fi ieşit în stradă, după care ar fi mers în Gara de Nord unde s-ar fi legat cu lanţuri de calea ferată şi ar fi spus că nu va permite niciunui tren să intre sau să iasă până când urmaşii comuniştilor nu-şi prezintă demisiile.

Obrăznicia nu are culoare politică, iar acest lucru îl demonstrează şi vicepremierul USR-PLUS, Dan Barna, care i-a luat apărarea directorului CFR, Ovidiu Vizante. În cazul în care domnul Barna ar fi fost în opoziţie, iar domnul Vizante ar fi fost pus în funcţie de PSD, atunci USR-PLUS ar fi scos lumea în stradă pentru a înfiera cu mânie democratică incompetenţa şi corupţia, şi ar fi cerut DNA să scoată cătuşele din sertar şi să treacă la arestări.

Domnii Barna şi Drulă vorbesc despre Căile Ferate Române, care de ani de zile sunt când Căile Ferate Române, când Căile Fentate Române, dar se pune întrebare: când au fost domniile lor cu trenul ultima dată? Când au fost cu trenurile care circulă pe porţiuni întinse cu 45 de kilometri pe oră, pentru că infrastructura feroviară este praf? Când au mers câteva ore cu trenuri în care aerul condiţionat se defectează la 35 de grade Celsius, iar în gările de pe traseu nu este nimeni în stare să rezolve situaţia, pentru că vagoanele sunt vechi, iar meseriaşii au fugit la firme care plătesc mai bine? Când au mers cu trenuri în care toaletele se înfundă după numai câteva folosiri?

La cum se comportă actualii guvernanţi, nu doar cei doi, pare-se că aceştia nu au fost de mult cu trenul, preferând maşinile luxoase sau avioanele. Dacă ar fi călătorit cu trenul, guvernanţii ar fi avut ocazia să vadă foste întreprinderi din care au mai rămas doar câteva grinzi şi câţiva pereţi pe care se văd vag lozinci de genul ”Trăiască şi înflorească Republica Socialistă România!”. Ar fi văzut case din chirpici în curţile cărora se joacă nişte copii în puţa goală şi cu muci la nas printre nişte rufe spălate de ”n” ori şi puse la uscat. Ar fi dat cu ochii de grămezi de pet-uri aduse în apropierea căii ferate de ultimele inundaţii şi mai multe terenuri năpădite de bălării. Apoi, ar fi auzit ce discută lumea în tren: şi studentul, şi pensionarul, şi şomerul, şi omul cu o mică afacere. Adică, ar fi cunoscut România reală.

Dan Barna şi Cătălin Drulă vorbesc despre un sistem pe care nu îl cunosc, principala lor preocupare fiind aceea de a se menţine la putere şi de a-şi ţine oamenii în funcţie, iar pentru asta sunt dispuşi să debiteze tot felul de enormităţi şi să vină cu tot felul de argumente penibile. Însă, nu sunt singurii. De exemplu, ministrul Raluca Turcan vorbeşte despre muncă în condiţiile în care dumneaei nu a muncit o secundă în viaţa ei. Să duci mapa lui Theodor Stolojan, să o lauzi deşănţat pe Elena Udrea şi să stai cu orele la cosmetică nu înseamnă muncă.

Înainte să mai vorbească despre CFR şi despre România, în general, Dan Barna şi Cătălin Drulă ar trebui să călătorească cu trenul. Numai că s-ar putea ca după ce merg cu viteza melcului fără aer condiţionat la 35 de grade Celsius, dar şi după ce văd pe geam şi după ce aud ce vorbeşte lumea să coboare din tren cu demisiile scrise. Şi pentru şeful CFR, şi pentru ei doi.

Trenul regional Bucureşti - Restul Ţării pleacă în trei minute. Suporterii care i-au condus pe Dan Barna şi pe Cătălin Drulă la vagoane sunt rugaţi să coboare. Să coboare şi să se uite cum cei doi pleacă în marea aventură a cunoaşterii României reale.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici